Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Angelica - 6 maj 2010 14:14

Det kallas VÅRDcentral och LÄKare..men det har verkligen ingen betydelse när man går därifrån och undrar var f*n va vården och det som ska hjälpa en läka????  

När man får 70 olika läkare vid sina kontroller och då ska lyckas förklara om igen hur man mår och få dom att förstå det.

Men hur ska man få dom att förstå det när en knappt tittar på en, en annan knappt säger ett ljud, den tredje varken förstår mig eller jag den pga dansk, en verkar va stel och blyg och ännu en som avbryter en hela tiden och bara tycker saker utan veta nåt eg och försöker få en att gå ist för svara på frågor.

Jävla skitställe.

Dessutom att det knappt frågas eller försöker undersökas något alls. hur fasiken ska de veta om nåt är fel då?

Sen att de även lyckas skriva fel in läkarintygen - glömma namnteckning, sen skriva fel % och dessutom skriver alldeles för lite och fel på intygen i text för att få fram hur jag mår till försäkringskassan.


Idag va det dags igen att träffa läkare och diskutera sjukintyg. Återigen blev det en ny. Kändes som det skulle kunna vara bra för denna läkare kollade faktiskt hjärt och lungljud, samt blodtryck i flera olika lägen. Mer än någon gjort. MEN självklart måste nåt va fel med denna läkare också..eller nåt..massa. Efter 5min så har hon gjort sig en bild av hur jag ska kunna jobba, utan att veta nåt vidare eg. Inget om mina arbetsuppgifter, hur jag mår osv. Så ska man försöka förklara..vilket heller inte är så lätt när hon avbryter hela tiden och har sin egen tro på allt ist för tro på det som JAG KÄNNER.. tom när jag förklarar hur jag har svårt med fokus, så är reaktionen typ som att det va ju konstigt å då e det ju eg inte så bara för det kanske i hennes värld inte är logiskt...ÖH..jag sa det, jag vet inte heller varför det är så, men poängen är ju att det ÄR så..så vad ska jag göra?

Skulle tydligen bara sluta ha problem med fokusen. bara för jag vill det.öh? Jag försöker fråga om min andning senaste, men får inget svar på det. inget intresse för det jag undrar eller förklarar alls. När hon ska skriva intyget påpekar jag rejält att hon ska skriva så mycket som möjligt och få med mycket nu för det har de andra inte gjort och det behöver försäkringskassan. Hennes response är på vissa saker; det bryr dom sig inte om ändå..och skiter i att skriva det. ÖH.. man ska la skriva allt man är där för liksom, så får ju fk så mycket att gå på som möjligt. När hon väl kommer med papprena så är det lick förbannat bara en mening typ och försöker verkligen köra iväg oss och avbryta oss ist för svara på frågor osv.. blir fan galen..

Får ju ingen hjälp, snarare mer problem med allt.

När ska man bara få njuta av graviditeten.

Ringde mvc efter och pratade om detta och även de andra på mvc. Hon trodde iaf att mitt andningsproblem nu kan ha med all denna stress, krångel att göra så kroppen får panikångestattacker., vilket utvecklar sig mer varje dag. Fan! Kunde få gå till en psykolog på mvc och prata om allt krångel för att kanske få må bättre, och funderar på göra det. men ändå - det är ju inte den som kan hjälpa mig. det är ju läkare och mvc jag behöver få att lyssna och visa förståelse samt empati för ens historia och nutid.

Asch orkar inte ens förklara..

Fick iaf ordinationer att röra mig mer. gå ut och gå mm. vilket jag vill, men inte lätt när man fått mer bakslag och nya symptomer..samt allt snack om man är ute och visar sig för då tror folk man mår bra..

Ovido - Quiz & Flashcards