Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Angelica - 15 maj 2010 22:58

Wow, första veckan jag faktiskt kunnat njuta av att vara gravid och hela känslan med det. Mått hyfsat bra då jag kunnat ta det lugnt i mitt tempo och efter min ork..dock haft lite minifeber och väldigt ont i kroppen så sätt; så jag knappt kunnat gå från soffan till sängen ibland,utan fått sambon att hålla i mig, men men.. Iaf inte spytt som en kalv som första perioden samtidigt som jag hade så ont pga det, ja..alla symptomer mm. inget krångel med kolla upp papper,skriva havande,ansöka om saker, inget krångel med fk eller läkare eller jobbtider denna vecka..märks att det har fått kroppen att slappna av fysiskt pga det psykiska inte fått så mö krångel och stress.Andningsproblemen lugnade sig lite, vilket är jätteskönt då de ökade så mö förra veckan, obehagligt..Det kan fortfarande krångla och bli massa problem med sjukpenning,sgi,havandeskaps mm, men än så länge väntar jag på de besluten och kan inte göra nåt åt det.. Kroppen har också kunnat vila fysiskt då jag är 100% sjukskriven..väldigt behövligt känner jag nu.kunnat ta lite kontroll över illamående,yrsel mm.samt att mina leder mm hade inte klarat sitta eller stå på beställning nu alltså..usch va de är känsliga.-..nte så konstigt kanske då jag gått upp 17kg. denna kropp som inte va den starkaste med platta fötter, sne, rygg och vänsterbennerver fel osv. det tar en del stryk nu och lär väl inte bli lättare..


Well well..denna vecka har iaf verkligen kunnat ligga och prata med den lill*.. :) känna sparkar och få lugn..även det har hjälpt en hel del...oron som fått släppa lite då jag äntligen fick en förstående läkare, lill*n visar bra livstecken mm :-) samt att sambon och jag haft det så skönt också då pressen lugnats..

Så kommer även en dag som idag..23C i skuggan, stekande sol, kvittrande fåglar..underbart..har dock fått ont mer och mer i vänster sida: revben, rygg, mage och ben..hoppas det inte ökar.. 

Hoppas verkligen det bara blir lugnare och bättre för mig nu, så bebisen också får lugn..stackarn fått känna så mö stress och oro hittills.. inte bra nu heller..vill inte riskera för tidigt födsel, som tydligen ökar varje år pga bla stress..

Dags att hoppas på lite massage nu, men ser inte ljust ut..säger då det..den där reklamen då killar är förkylda och de tror de e dödsjuka jämfört med kvinnor som föder barn...

Av Angelica - 15 maj 2010 00:17

Läste precis på nätet att våra vänner fick sitt första barn i morse..en son..såg bilder och filmat.. kan inte låta bli lite avundsjuk på deras lycka just nu :) på ett bra vis..och läääängta ännu mer efter vår son eller dotter :) känns som evigheter bort tills vi får träffa haon..tur nog så e det ju faktiskt "bara" tills sommarslutet :) och inte väntat på besluta, lyckas bli gravid osv,..men känns ändå så långt bort just nu ju hehe...

Ovido - Quiz & Flashcards