Alla inlägg under mars 2010

Av Angelica - 6 mars 2010 18:10

Japp, senaste har jag ibland känt av svanskotan mer än vanligt. Inte tänkt på det så mycket då det bara varit vid nåt kort tillfälle då jag kanske lagt mig i sängen på kvällen.

Men igår kväll hade jag det under hela kvällen. Dock inte ont så sätt som riktigt smärtsamt ont, men ändå att det är på den vägen så att säga. Fast jag bara satt i soffan eller rörde mig. Jag som haft dålig rygg redan innan detta miraklets sätt att förändra min kropp :). Även sne pga benen och plattfotad, hoppades innerligt att det inte skulle vara nåt mer problem på g. Men sökte på nätet lite och läste flera om fick detta. En fick även det i samma vecka som jag och det va hennes start på foglossningsproblem. Aj aj.. Det förvånar mig inte om det skulle ske mig, men hade iaf hoppats det kunde vänta några veckor till.

Fanns några små rekommendationer. Nån slags sittring/kudde som kunde jämna ut lite om man satt på den. Nån som ser en så säg gärna till :) En sa att hon hade köpt en billig variant på claes ohlssons för typ 25-30. Det lät som nåt jag skulle vilja testa, men har ju inte affären i närheten och hittade den inte på deras sida heller. Suck.


Usch dags att lägga sig ner i soffan igen. Magen spänner och jag e helt anfådd.. blri anfådd av ligga still i soffan och att läsa..osch. så bäst ligga ner och inte utmana sig, så man får ligga på toagolvet som i morse igen..då e soffan mö skönare :)

Av Angelica - 5 mars 2010 19:01

Inatt drömde jag om att klä julgranen.. Ja knasigt.,fråga mig inte varför   

När jag vaknade så började tankarna flöda till fantasier. Tänka sig att när jag pyntar huset i varma röda färger nästa jul, så har jag en ca 3månaders dotter eller son bredvid mig, jollrandet :)

Att sen på julafton (om sovandet och allt går bra:) så vaknar man på morgonen och har sin första jul som en riktig familj; mamma, pappa, barn :)

När man sen ska klä sötnosen i lite julkläder, sätta i bilbarnstolen, filt över att skydda från kyla,regn eller snö och åka till mor/farföräldrar.

Ser mig själv gå in och ställa ner stolen på golvet i hallen när folk välkomnar. För sen lyfta upp och få höra "åh så söt" :)

Av Angelica - 5 mars 2010 18:52

   Ja, vad ska man säga.

Varje fredag väger jag mig och tar kort på magen. Denna vecka 1kg upp från förra veckan. Vilket betyder att jag gått upp ca4-6kg.

Jag får verkligen inte glömma smörja magen nu, om jag inte vill få bristningar, för det nästan är "växer så det knakar" för tillfället.

Vissa dagar är det riktigt jobbigt för det nästan gör lite "ont" i skinner då det tämjs. Blir även jobbigt att vara en själv då, för är man hungrig eller mätt så är det problem vilket vis. Speciellt om man då har nån byxa eller tröja som sitter minimalt åt också.

Två dagar har det även varit som att någon försöker dra in naveln på insidan. Det är riktigt obehadligt ibland måste jag säga. Gör ont på nåt vis, speciellt om man sträcker sig lite och känns som blåmärken på insidan. Aj..

Men men..mirakel av livet :)

Av Angelica - 4 mars 2010 16:09

Ja, då har man suttit i tele sen 4h ungefär. 48min med en försäkringskassan, sen ännuu en och sen ett annat ställe och sen morsan och sen morfar.

fixa fixa fixa.. nu e lite gjort iaf.

hur ska jag nu ha orken till att duscha. jag som e helslut efter detta bara..

inte nog med att kl 05 vakna på morgonen av att sambons klocka ringer, för att han glömt stänga av den. Nej, tänkte jag. så fort jag vaknr så är jag akut kissnödig. går jag sen upp så har jag inte så lätt för att somna om + att jag nu verkar ha lite problem att ligga på vänster eller höger sida utan att få ont..Men turen att faktiskt somna om..

Av Angelica - 4 mars 2010 12:02

Igår ringde min faster mig, efter att hon rensat i huset och undrade om jag möjligen ville köpa en babysitter och gåstol. Ja, visst det kanske är tidigt. Lär ju inte gå i den på minst 1år :) Men det va ju ändå en möjlighet då man visste de va i fint skick, nästan inte använda, billigare än i butik och billigare än bensinresorna att åka iväg och leta sen. Blev att vi vi köpte dom. :)
Väl hemma kunde jag inte låta bli att hämta en nalle för att testa i babysittern :) David flinade åt hur verklighetstlikt jag jag höll och la ner nallen som en bebis :) hihi. Sen kunde jag inte låta bli att bara sitta och stirra och måla upp bilden så starkt framför mig att jag t.o.m kunde känna känslan att hålla det lilla knytet och dess vikt. :) Att hålla små barn när man var yngre va ju underbart, men känslan då du verkligen kände den riktigt mäktiga vikten i en bebis var ju varje gång man fick lyfta upp den från sin säng,vagn,skötbord lr bilstol. Då kände man ju den riktiga bebiskänslan. Nu kommer jag få känna det flera ggr varje dag. inte hos någon annan, utan hemma hos mig.  :) Helt otroligt.. kan inte tro det e sant :)

  

Av Angelica - 3 mars 2010 17:00

Du kommer gråta och du kommer HATA och du kommer ha sådan sympati och ilska ihop med dessa föräldrar och

undra hur Sverige, sjukpersonal och mänskligheten överhuvudtaget existerar...
Det är hemskt, men alla bör veta sådant här, för att förhindra fler ärr,skador,dödsfall..



Historian om vad som hände på sjukhuset oktober 2004. Läs hela detaljerade berättelsen. Hemsk som den är. Speciellt när pappan får ut lite känslor mot sköterskan. fy vad hemskt :(

http://www.familjeliv.se/hem/barnsang/presentation.php


Detta också. SLARV SKA INTE KOSTA LIV.

http://www.danderyds.com/

Av Angelica - 2 mars 2010 16:06

Carola - Jag ska alltid älska


Ingen förstod vart Du blev av
men fast Din vagga är en grav
tror jag Du fann en öppen dörr
som barnen gör


Till rum med änglar att få se
dom lär Dig leka, ser Dig le
Åh - om jag kunde vara med!
Det är Dig jag älskar

Det är Dig jag älskar!


Och en gång skall tystnad
ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång


Ingen är vackrare än Du
för Du har himmelsk klädnad nu
Du som är mammas sorg och skatt
jag ber i natt
När Du hör vita vingars sus
be att två änglar tar ditt ljus
ner till min mardröms mörka hus
Jag vill alltid älska!

Jag skall aldrig glömma
Och en gång skall tystnad
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång


Bortom allt jag drömt
finns Du nånstans gömd
Aldrig blir Du glömd
Inte ett enda barn
fick förgäves liv nån gång


Det är Dig jag älskar
Det är Dig jag älskar
Och en gång skall tårar
få ge upp för sång
Då skall min tunga
få ny kraft att sjunga
att inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång

Bortom allt jag drömt
finns Du nånstans gömd
Aldrig blir Du glömd
Inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång


Jag vill alltid älska -
aldrig glömma -
jag vill alltid älska dig!

Inte ett enda barn
får förgäves liv nån gång

Av Angelica - 2 mars 2010 13:25

7 years ago,today, an angel was born and had to leave us all too soon and for the wrong reason. today we remember him even more while tears are falling and hearts are aching. why?

 

 

  RIP Elias

Ovido - Quiz & Flashcards