Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Angelica - 1 mars 2010 15:39

Idag är det 1 mars 2010. För 7år sen vaknade jag på förmiddagen och trodde det skulle bli en underbar dag.

Vad som skulle vara en dröm av glädje för min familj, blev ist en mardröm. En mardröm av sorg, som lämnade stort hål inne i våra hjärtan och själar för alla våra framtida dagar... :(

Med ständiga frågan

Varför?


Av Angelica - 1 mars 2010 11:59

Hade sett fram emot helgen. Sambon var ledig och det skulle ge mig både sällskap och möjlighet att få testa mina gränser för att bli starkare inför att börja jobba igen. I detta fall va det en enkel träning. Åka med i bilen till vedum skoaffär. Få luft, röra mig och testa orken att stå/gå/sitta på bestämda sätt (som man inte kan ändra genom lägga sig i soffan om man mår dåligt).

Trodde det skulle gå rätt bra, eftersom jag inte spytt på länge och mest mår illa om jag som sagt inte får forma kroppen som jag vill när som helst. Men detta va ju inte så länge så det borde ju gå bra.

Men nåt gick fel.  

Om det var för att jag gick upp för snabbt ur sängen, inte åt bröd i sängen först och sen låg kvar 30min som varje dag annars eller chocken att röra mig ute..jag vet inte..förmodligen en blandning av allt, vilket hur som helst tyder på att jag inte är vidare stark att göra saker där jag ej har kontrollen att lägga mig mm när behövs. Trodde jag hade blivit så stark men men..

När vi är är borta vid affären så känner jag av att jag är känslig, men tror det kan gå över. Känner hur hela kroppen har blivit övertagen av illamående krafter. Halsen är jättekänslig (väldigt känslig hals när jag mår illa. inget får snudda lr ens tänka p´å halsen för då kan jag få kväljningar) och jag börjar kallsvettas. Hittar sittplatser inne i butiken och försöker forma mig att må bättre där, men hjälper inte. Går ut för att få luft, men känns inte som det finns luft nog ute.

Går in igen och hinner säga till sambon att jag spyr..innan jag snabbt letar efter toaletten och hoppas den är där jag såg den som liten och att ber att det´inte är kö lr behövs be om nyckel för att komma in. Tur hade jag och alla i min närhet att det va tomt och inte låst, för annars hade de fått oväntad överraskning på golvmattan som är lagd i butiken. :) :(

Hann precis in till toan och upp kom det mesta jag hade i magen. Bara hoppas att ingen hörde mig hulka där inne. Va lite pinsamt att gå ut från toan sen när folk tittade och nån skulle in efter. Hade de hört mig? Tror de jag har magsjukan och bara går omkring med smittan så snällt..hmm.. de vet ju liksom inte att det jag har inte smittar :)

Vägen hem va inte den lättaste. Bilen som gångar, guppar och jag vet inte allt.. Aldrig har den korta vägen varit så lång och ju närmare hem man kom ju jobbigare blev det. Att det va is på hela trappan hjälpte ju inte heller då jag behövde springa in, men inte får ramla.

Hann iaf in för att parkera på toagolvet hemma också. Riktig nice lördagsstart.. tackar.


Hoppades dock att det va en oväntad endagsgrej. Men hepp, söndag blev värre.

Parkerad i soffan hela dagen efter återigen hängt över toastolen och även denna gång ha lite ont i magen och inte bara illamående. När ska nog va nog liksom? Räcker det inte med ont i halsen, febrig, graviditetsillamående, snurrig och inte orken att göra nåt..hepp inte. låt mig ha lite ont också när jag ändå är igång.

Ser man då fram emot måndagen? Nja, undrar ju bara när kommer det denna gång. vad ska jag göra för undvika det?


Sen att få hem papper från försäkringskassan, jobbet som undrar när man e tillbaka, påskscheman som kommer mm och man ska kunna svara allt och alla med när man kommer tillbaka och hur, när man själv inte ens vet hur nåt ska gå.. :( Varje gång man mår bättre, så kommer nåt å slår ner en igen. Och även de ggr man mår bättre, så är man ändå inte bra nog att klara göra nåt mer än korta stunder av rotation så man kan forma om sig. Men hur ska det gå? Tänker, tänker och känner mig in i varje situation och allt känns hopplöst när man vet man kan må bra en stund, men det kan ändras så snabbt och skälet man mår bra är för man kanske vilat hela dagen lr format sig flera flera ggr efter hur illamåendet och snurrandet är. Suck

Ovido - Quiz & Flashcards