Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Angelica - 26 mars 2010 12:48

Japp, börjar morgonen med vakna upp och gå för att tömma fulla blåsan. Som varje morgon. Men denna morgon får jag även ta och väga mig. Gör jag varje fredag. Å varje fredag ser jag vikten och tänker "ah, men bra nu har jag nog inte gått upp", men blir lika chockad varje gång :/ :) Dock hade jag EnDaSt gått upp 700gr denna vecka. Minsta jag sett på ett bra tag. men men. Frågan är om det är magen eller resten av kroppen..

Sen snabbt tillbaka till sängen för jag börjar bli snurrig och illamående. Tar min tablett, vatten och mackor som ligger och väntar.

Men nån timme senare är jag fortfarande snurrig, vilket håller kvar illamåendet. Jag vet att jag behöver lägga mig ner och ta det lugnt, men efter att ha gjort det i flera månader då jag verkligen inte kunna röra mig, så har jag problem att ligga still. Utmanar nog mig själv lite för mycket ibland känner jag. Men är rastlös och känner mig hela tiden stressad. :/

Så mycket att fixa. Så många samtal att ringa och kontrollera när man är ska få barn eller är sjuk.

Jag förstår inte hur jag ska kunna vänja mig själv till ta det lugnt när jag även är tillbaka på jobbet. (?) Jag är den som gör flera saker samtidigt annars "somnar" jag. Har för mycket bollar i luften i vanliga fall kanske, å tar jag bort nån boll så blir jag direkt rastlös och ja... :)

Nu orkar ju inte kroppen med på samma sätt. så hur ska jag förklara för hjärnan att jag måste lugna ner mig? :)

Orkar ju ej gå med samma fart eller sträcka mig på samma sätt eller nåt.

Måste väl lägga mig ner nu då. :) (baken hinner dock bara träffa soffan innan jag velar in i nåt rum igen och mår sämre) Om jag ska orka kassan sen. Vet inte hur jag ska göra det imorn. lite längre pass och börjar tidigare. mår ju sämre morgon och kväll. Då behöver jag verkligen min frihet att kunna lägga mig, gå, äta,dricka när som helst annars går det rejält åt sämre håll..

Får se hur det går passet idag. Är rätt kort och kan gå jättebra då eller dåligt. Tisdagens gick hyfsat, igår gick sämre, men klarade det ädnå. Men va gött sluta fast det va kort för jag mådde illa efter halva passet pga att jag har så svårt få fokus och jag vänder/åker höger,vänster,sträcka mm vid rullbandet.. å alla intryck till min hjärna gör att jag blir yr och ja..

Men men hoppas på bra idag iaf. det ska nog gå. värre imorn..men men..håll tummarna :) gött att komma ut iaf.


Så svårt att beskriva hur man mår. Säger man att man spyr eller har feber osv så kan folk tänka sig in i det lite.(inte just när man e gravid utan alltid), men när man mår dåligt på ett sätt som e svårt beskriva,som yr, dålig fokus mm så blir det svårare direkt. Så sitter man och försöker le ändå och då tror alla det e okej..så vill man ej gnälla,men man vill gärna göra nåt innan man svimmar ju :P

Ovido - Quiz & Flashcards