Alla inlägg den 21 november 2010

Av Angelica - 21 november 2010 19:01

Måste säga att jag känner mig redig. Igår gick jag återigen in till Vara och bort till ica. Blev några kilometer. Långtråkigt så sätt, för när jag börjat gå inser jag att batteriet till mp3n hade dött, men hann inte vända för himlen va inte långt ifrån att slockna för dagen :)  När jag kom fram så var kinderna brinnande röda och även låren kändes som nån tänt eld på. Kyla mot lite värme ger det resultatet, men va fräscht det kändes :) Visst gör det det, när man kommer in från kylan.

Nåt som var lite störande va att vara inte fixat sina trottoarer. Det va snö som gjorde att vagnen hoppade massa och va svårare att köra igenom. Nästan så jag ramlade fram när det kom en fläck med mindre snö haha..man tog i så antagligen :-)

Det va ju inte det finaste vädret, men det va ändå väldigt skönt. Passa på innan alla minusgrader börjar. Men jag kan säga att jag tar hellre några minusgrader och vindstilla än lite plus och blåst..fyyy vad kallt det va idag. Vi bestämde oss för att gå till vara för att köpa expressens samling av disneyböcker. De är så fina. Har de 3-4 innan.

Det var blåsigt, kallt och små snöade. Usch. Vi bestämde oss för att hälsa på farmor & Rolf en sväng innan mörket slog ner, sen va det bara dags att slänga sig ut i "ovädret" igen. Nu med mer vind, mer snö och mer kyla. Men snacka om skönt att ha gjort det och komma in. Gumman tyckte det va gött också, för hon fortsatte sova inne trots vi bröttla massa med vagn och regnskydd.


Pga att vi köpt barnböckerna så har jag insett att jag vill ha en vanliga bokhylla att ställa dom i, så har budat med släkten att köpa med en hylla från ikea och försöka få bort mitt vitrinskåp ist. Detta lyckades vi med idag. Rensade ur skåpet och fann maaassa roliga spel och hittade ett helt lager med olika spritsmaker, likörer och shotar..hehe..den som väntar på nåt gott :) (väntar alltid för länge va:)

Nu står det saker överallt, soffor är flyttade mm. Dags att rensa ur andra skåp för att ställa undan spriten och spelen och sedan bygga ihop hyllan för att möblera den :)

Älskar sådant. Har alltid gillar möblera om, dock går det inte här då det är litet, så är nöjd med sådant här :) och nästa vecka blir det julpynta..niiiiice

Plus jag och älsklingen höll på och byggde ihop massa förr i våra lägenheter. Satt tom till 03 natten mot julafton och grejsade.. Får lite av den känslan nu :) 

Ovido - Quiz & Flashcards