Alla inlägg den 14 november 2010

Av Angelica - 14 november 2010 20:26

..från sina minnen, från kroppen man en gång hade, från kläder man älskat..

Vad är det man säger? ett nytt plagg in och två ut? Men hur många tjejer gör så?? :-) Det bara åker in mer och mer..och kaaanske så att man kan sträcka sig till att ett ut om 3 in hihi :)

Men så helt plötsligt delar man boende med en sambo som också vill ha garderob..så ohyfsat..han förstår väl att jag behöver hans också :-P

Men men, han fick iaf lite plats också, och om jag ska erkänna så hade det inte räckt att få hans plats också, ändå :-P

Sen att man bor i ett hyfsat litet hus, med inte den säkraste vinden för gnagare och fukt, så vill man inte ställa upp massa bra saker i onödan - det vill säga kläder tex. NU har man också en dotter med kläder, leksaker och annat som ska ta plats. Så det är bara att börja rensa. meeeen.. VAR börjar man och HUR skiljer man sig från kläder man haft som favoriter i flera år? Kläder med speciellt minne pga? eller kläder med färger som inte längre finns i butiker, även om det bara är linnen man ofta hade under andra saker och bara syndes lite över och under :)

Jag tog upp 5 olika linnen och några toppar; alla i olika gröna nyanser, som jag inte ser på linnen eller annat just nu.. ska jag kunna ge bort eller sälja det då? och dessutom har de XS i storlek - det gör lite ont av tanken att tro att man inte kommer bli så smal igen..

Kanske S om tur.. just nu glad om ens M.. men men..

En del kläder vill man ju kunna ha kvar, bara önskade de inte var i XS utan S-M.

Så hur ska jag göra? Fortsätta spara de jag verkligen gillar faaaall om att jag kommer i XS igen eller ska jag tro att OM jag ens gör det så kanske jag vill köpa helt nya kläder?

osch osch

Har iaf gått igenom en låda nu och 70% är utplockat ur den.. Nöjd kännerjag :) skulle nog kunnat ta bort några fler, men men.. kan ju fixa allt på en gång :)

Eftersom jag varit sjukskriven sedan januari och nu också är föräldraledig med kass inkomst så skadar det verkligen inte att få inte lite små pengar. Speciellt inte innan jul och många av dom kläderna antingen inte är använda alls (har en tendens att köpa saker som jag sen inser jag inte använt då jag ist tagit ett favoritplagg flera ggr före det ist hihi), några använts få ggr eller några fler ggr men ändå fina så tänkte jag att  jag kanske kan få in några kronor iaf?

vinnare för alla. jag kanske får in lite pengar och någon annan kan köpa nåt bra vääääldigt billigt.

KÄnner ni någon med Storlek XS????

Endel kommer kanske även vara S,M mm. Just denna låda som var mest XS i :)

Känner ni någon som vill köpa lite kläder för summor mellan 20-50kr/st?

Är vanliga linnen att ha under, skjortor, toppar, finare linnen mm.

Hör gärna av er och fråga andra. Behöver verkligen bli av med saker så lilltjejen kan ta plats i huset :-)

Å känns dumt att slänga bort kläder som är i bra skick, speciellt när jag behöver pengar att kunna köpa lite saker till Savannah :-)

HÖR AV ER SOM SAGT :)

Ovido - Quiz & Flashcards