Alla inlägg den 25 november 2010

Av Angelica - 25 november 2010 13:37

Japp, vem har undgått att det är mycket snö ute? Vem har missat att det kan vara is under snön eller att snön helt enkelt bara ser så där glansigt hal ut när den packat sig mot marken? :) Nej det har väl kanske ingen missat, men det hindrar ju inte ens hjärna från att tänka att man ska gå försiktigare, när man har bråttom..hehe..Inte mig iaf.

Igår fick jag lite fart i benen när jag skulle hinna in och handla innan pappsen skulle köra hem oss på sin rast. När jag tog en kurva på folkhögskolans område så försvann helt plötsligt fötterna under mig och baken hälsade på marken haha.. Hade det inte varit för att jag fick snö över hela benen så hade jag nog knappt uppfattat marken för himlans va fort jag hann upp igen.. Såg nån mig? haha..nej, men spåren på byxorna syndes ju hihi.. Hade ju inte tid att tänka på om ljumsken klarade det eller nåt. jag hade ju ett mål - handla inom 5min, så det va bara fortsätta i full fart ..


För övrigt var vi på föräldragrupp igår. Savannah va störtskön och redig. Hon va lite trött och lyckades bara sova 15min i bilen innan, så hoppades på det bästa. Dessutom hade hon ju aldrig hört andra små barn skrika mm så visste ju inte om hon skulle kunna sova om hon behövde. Ljud har hon ju inte ont utav, snarare tvärtom men men..

Vi kom dit och hon vaknade när alla kom in. Tog upp henne och hon började direkt kika överallt. Märks att denna lilla tjej är väldigt intresserad och nyfiken. Tittar runt och ibland stirrar lite odiskret haha.. Så fort hon hör nåt så vänder hon sig efter det och kikar för fullt. Efter att ha suttit och stått och kikat på alla i ca 30min och även hört andra bebisar som tröttnat tidigare och då börjat skrika, så tröttnade hon. Bokstavligt talat. Mamma började vagga henne i famnen och inom nån minut så sov hon, trots bebisars illvrål runt omkring. Där låg hon sig i 1.5h och sov så redigt.


Idag vaknade vi "tidigt" och ist för somna om så gick vi (jag och Savannah) upp och dammsugade och ordna lite. Tillslut så somnade hon, men hann bara sova i 45min innan pappa kom hem på rasten och hon självklart ville hälsa :) Dock hade hon inte sovit klart märktes, men va redan några timmar sedan maten åts så beslutade att göra nytt. La henne i sin vagn med en del protester, men när jag kom tillbaka till vagnen med maten så hade hon somnat.. :-) Va bara slänga maten, men tro på det att 40min senare vaknar hon igen, frotfarande trött, men även hungrig. Ställde mig för att börja göra igen, men då verkade hon somna igen..busunge..fast det varade bara 2min. Får nog bli mat iaf :)


Hann iaf fixa lite med julklappar till sambon undertiden.. inte lätt att försöka fixa paket till någon när man ständigt är hemma, har en liten bebis och inte har någon bil..men men..

Ovido - Quiz & Flashcards