Alla inlägg den 10 november 2010

Av Angelica - 10 november 2010 20:12

När Savannah tog sig en liten tupplur så passade mamma och pappa på att bli sentimentala och och packa ner de kläder hon växt ur..osch osch va tiden går..å hur skulle man kunna sälja vidare eller ge vidare nåt?? det är ju minnen man inte vill ge bort :) fast e klart, första barnets små kläder kan man ju spara, de kan ju komma till användning någon gång igen kanske..who knows..dock inte än på ett tag tror jag..hihi :) nu får det räcka för ett tag.. vill njuta av tiden med min lilla familj..det är stressigt nog som det är bara vi 3..

Av Angelica - 10 november 2010 13:53

Nu slår kylan till och tydligen är det inte bara vi människor som vill in i värmen. Senaste dagarna har man hört hur det låtit i väggarna mellan toan och pannrummet..möss?ja det skulle jag gissa. så länge de håller sig där så är jag nöjd. Inga hade dock fastnat i fällorna på vinden..Påtal om vinden så spökar det nog det. för några dagar sedan så small det till där uppe som att nån va på övervåningen..tomten?? detta hände även liknande förra månaden, men man ser inget ovanligt där uppe.. men man blev änna lite fundersam och skraj nu när alla mörka dygn kommer, att det på nåt sätt skulle kunnat ta sig in nån där och komma in i huset. men men..oron spökar väl extra när man är mamma..

Iaf tillbaka till ämnet :) Igår gick sambon till pannrummet och såg där att någon, som inte är fågel, öppnat fågelmatsbollarna..jaha...vem och HUR har den tagit sig in där? den frågan återstår, men man blev lite orolig att denna misstänkta mus hade tagit sig in i övriga huset då vi haft öppet den dörren lite för att få in värme.. vill gärna inte hitta en mus springande över min dotters ansikte när hon sover precis. man vågar ju inte leka med henne på golvet heller..

Sambon tyckte det va riktigt otäckt och skämta(?:) om att flytta..hihi.. Jag som vaknade i mitt rum för flera år sedan av en mus i papperskorgen haha.. som sen försvann..inte lätt somna om då..hihi..eller när morsan öppnade till papperskorgen i´köket och en satt där och kikade upp på henne..Va jag skrattade när hon "flög" iväg till nästa rum med glas vatten i handen..haha..det va en syn det.

Iaf, vi ställde nu dit en råttfälla och inte långt efter va den lilla fångad.

Meeenn..kunde inte låta bli tycka synd om den stackarn.. han/hon frös ju och va hungrig..tänk dig själv att du ser mat och när du ska äta den så knäcker nåt din nacke..usch..stackarn..

Ovido - Quiz & Flashcards