Alla inlägg den 2 november 2010

Av Angelica - 2 november 2010 13:11

Igår var min dotter redan 9 veckor..va tiden flyger när någon är så söt hihi..

Jag har tyckt pyjamaserna det senaste har varit rätt små på benen och armarna, men hela tiden tyckt att nästa storlek ser så stor ut..tänkte att det är bara just dom som är dåliga. Ni vet ju att olika butiker,märken och storlekar kan vara lite "fel". Bara för det är samma storlek så betyder det inte att det är samma längd eller bredd.

Igår tänkte jag iaf att att testa en pyjamas i nästa storlek bara för skoj skull och chocken fick jag. Den satt perfekt..eller nästan åt andra hållet faktiskt..redan lite på gränsen med benlängden och speciellt fötterna :) men fötterna vet vi ju att de såg stora ut på ultraljudsbilden och tittar man på pappsens fossingar så förstår man ju varför :-P

Men va kul det är också att ta på saker man köpt för länge sedan.. En pyjamas jag köpte bara för färgen och mysiga fötterna fall den inte skulle finnas då..men den fanns ju tyvärr inte i första storleken eller andra, utan tredje..tänkte det är ju jäääättelångt dit. Men nu står jag redan här..tiden flyger som sagt..

Undra hur många mer kläder som inte kanske kan matcha? får nog testa igenom rätt mycket nu..mysigt..hihi :-)

Mormor frågade om hon inte växt ur den ena bodyn hon hade fått, men jag sa att det är i nästa storlek. men hon tyckte den storleken hon hade på sig verkade större och det va första storleken, som tom va större än den nuvarande..ja et kanske blev snurrigt hihi.. :)

Tipset är iaf, låt inte kläder i olika storleker vänta eller läggas bort bara för nr på storleken. 50 kan va större än 56 och 62 kan vara samma som 56 nästan..eller så har bara busungen gjort en rejäl växtnin på en vecka eller så :-P

Ovido - Quiz & Flashcards