Alla inlägg den 28 november 2010

Av Angelica - 28 november 2010 19:52

..Så sitter jag med min lilla familj inne i lilla huset och myser.

Va skönt att man kan sitta tryggt inne och ha hyfsad värme, när snön yrar för fullt ute av all blåst.. Ja hyfsad eftersom det blåser rejält, så smyger det sig in kyla i dörren och fönstrena, trots att vi har tätat.

Extra mysigt är det när allt börjar bli rött i varje rum, det värmer bara det :-P och att man har julmusik spelandes. Man uppskattar också värmen inne mer efter att man faktiskt varit ute i det kylande vädret.


Tidigare idag så åkte vi in till lilla byn för att gå på skyltsöndag. Det spelades julmusik från musikbutiken, jullampor lyste över gatorna, granen va tänd, skyltfönstrena hade fullt med julpynt. Trots att det blåste rejält och snöade med några minusgrader så va det många som gett sig ut för att se på levande julspel och luciatåget. I varje butik va det fullknökat med folk. Inte lätt att komma in där, vilket inte gjorde det lättare med barnvagn precis.

Allt kändes så mysigt, min lilla familj, som jag alltid drömt om. eftersom jag skulle åka och gratulera min mor efteråt, så hade jag med mig både film och -fotokamera så jag passade på att använda båda två ute i kylan för att fånga upp minnet av denna stund.

Med röda kinder och frusna fingrar stod jag där med kamerorna om vartannat och Många tyckte säkert jag såg galen ut, som en turist haha (ja jag bor ju 2km bort:), men man har sällan sådana stunder på bild. Lyckades nog fånga känslan. Ska bli riktigt mysigt att se på det om nåt år.


På kalaset efteråt så kikade jag stolt på min lilla underbara dotter. Finns det någon bättre känsla man kan ha, än den man har när man ser henne fundera på alla omkring henne, leendes, skrattandes med sköna toner eller små ljudande försökt till prat. Hon hade en röd liten klänning på sig med röd body under och vit/röda strumpbyxor. Charmtroll :-) ÄLskar henne så det gör ont i bland :)

Här om dagen hade hon även rött glittrande hårspänne i sin sköna tjocka kaluffs :) Imorgon lägger jag nog ut några bilder på henne :-)


Sen va det dags att åka hemåt. Det va knappt att man kom hem. Usch. Stora snövallar runt vägkanterna, som yrde in över hela vägen av blåsten, så man ibland inte såg längre än huven..uuuusch.. En sak om en annan kör sakta, men vad hjälper det alltid då när någon annan tror de vet var vägen är och fortfarande kör fortare än vädret tillåter..


Nu sitter jag iaf hemma med familjen jag alltid drömt om att ha i mysiga juletider..dags att äta :)

      

Ovido - Quiz & Flashcards