Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Ovän med vågen...

Av Angelica - 18 november 2010 14:33

Nu tycker jag faktiskt vågen här hemma är lite taskig..vad har jag gjort den? visst plågat den med stor graviditetsmage osv..att den orkade :-P

Men nu tycker jag den driver med mig lite..kan den inte åtminstone sänka 200gr så det blir ett nytt kilo? :) nytt tiotal dessutom..hepp, då ska den stå helt still eller gå upp några hundra gram igen och driva med mig..taskigt..

Jag som inte åt en godis bit (choklad,chips,lösgodis,fika nåt) på 8veckor efter förlossningen.( och knappt nu heller, bara nåt smått nån helg) Inte äter mer än en portion mat åt gången, även om det är så gott att man vill ha mer, inte jätte portioner heller, äter frukt ist för småäter annat, cyklar på träningcykeln varje dag, försöker ut och gå varje dag..suck, vad ska man göra..Känns ibland som att man inte kan bara få sitta en stund här eller soffan eller bara små grejsa, för det hjälper inte vikten. Känns som varje gång lillan soveer så måste jag va på cykeln och är det fult väder så tappar man humör för man inte kan gå ut..

Vågen är inte riktigt min vän just nu :/ skulle tagit min våg ist för Davids när vi flytta hihi..

Nästa barn får bli på våren alltså,så man kan gå ut och gå :-) inte sommaren dock för då är det för varmt om man är stor och inte vill gå i avslöjande kläder eller oroa sig för att bebisen ska få värmeslag..så sätt är nog ändå hösten bättre :) synd bara att den blev så kall så snabbt i år..men har man tur så kommer våren snabbare då :-)

Vet nu inte om jag ska hoppas på att Savannah vaknar så vi kan försöka ut och gå iaf eller att hon ska fortsätta sova ett tag till så jag kan grejsa..hmm

 
 
Sofia

Sofia

18 november 2010 15:03

Du tar i för dåligt! Svetten ska rinna, då får man resultat ;)
Men testa www.funbeat.se jag är medlem där och det är helt gratis. En skitbra sajt (med forum om man känner för det) där man kan registrera alla sina träningspass (tid, sträcka, intensitet osv) och då kommer det upp små fina diagram överallt :) Det är en jäkligt stor hjälp att ha svart på vitt hur mycket man faktiskt tränar, dels är det skönt att se att man faktiskt GÖR något även om det som för dig känns som om vågen står still.. För min egen del kan jag bara säga att jag blir pushad att träna mer eftersom jag vill ha fler staplar i mitt diagram och slå förra veckans minutsamling ex ;)
Jag går nästan en och en halv mil i veckan och ligger stabilt på 61-63 kg, och då är det inga räserpromenader. Hur många minuter samlar du på dig på en vecka...? (Yes, It's an utmaning!) ;)

http://fiaelise.blogg.se

Angelica

18 november 2010 15:11

Aha. vad bra. för jag är också en sådan som tävlar mot mig själv. Slå mina egna rekord.. :-) den sidan får jag testa. Fast sen kan jag säga att svetten rinner rejält även på det jag gör. Har ju noll kondition och är rätt stor mot förr.. men sen är det som sagt inter alltid att göra för man vill om man har en pigg busunge som vill vara medd :-) eller fult väder som sagt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards