Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Fler som vill in i värmen..

Av Angelica - 10 november 2010 13:53

Nu slår kylan till och tydligen är det inte bara vi människor som vill in i värmen. Senaste dagarna har man hört hur det låtit i väggarna mellan toan och pannrummet..möss?ja det skulle jag gissa. så länge de håller sig där så är jag nöjd. Inga hade dock fastnat i fällorna på vinden..Påtal om vinden så spökar det nog det. för några dagar sedan så small det till där uppe som att nån va på övervåningen..tomten?? detta hände även liknande förra månaden, men man ser inget ovanligt där uppe.. men man blev änna lite fundersam och skraj nu när alla mörka dygn kommer, att det på nåt sätt skulle kunnat ta sig in nån där och komma in i huset. men men..oron spökar väl extra när man är mamma..

Iaf tillbaka till ämnet :) Igår gick sambon till pannrummet och såg där att någon, som inte är fågel, öppnat fågelmatsbollarna..jaha...vem och HUR har den tagit sig in där? den frågan återstår, men man blev lite orolig att denna misstänkta mus hade tagit sig in i övriga huset då vi haft öppet den dörren lite för att få in värme.. vill gärna inte hitta en mus springande över min dotters ansikte när hon sover precis. man vågar ju inte leka med henne på golvet heller..

Sambon tyckte det va riktigt otäckt och skämta(?:) om att flytta..hihi.. Jag som vaknade i mitt rum för flera år sedan av en mus i papperskorgen haha.. som sen försvann..inte lätt somna om då..hihi..eller när morsan öppnade till papperskorgen i´köket och en satt där och kikade upp på henne..Va jag skrattade när hon "flög" iväg till nästa rum med glas vatten i handen..haha..det va en syn det.

Iaf, vi ställde nu dit en råttfälla och inte långt efter va den lilla fångad.

Meeenn..kunde inte låta bli tycka synd om den stackarn.. han/hon frös ju och va hungrig..tänk dig själv att du ser mat och när du ska äta den så knäcker nåt din nacke..usch..stackarn..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards