Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Läkare,sköterskor,fobier

Av Angelica - 23 mars 2010 13:06

Usch, var då hos läkaren idag. Kollade blodtryck,urinprov och blodprov.

Inte nog med att jag får sitta i 30min i rummet och vänta på läkaren, men snurrig och svimfärdig va jag så jag inte visste var jag skulle ta vägen. Kallsvettades kändes det som och kroppen sakta försvann..Pulsen kände jag va mycket högre än vanligt och armarna började kännas som de blev tyngre samtidigt som känslolösa.. Tur vettja att sängen stod där så jag kunde lägga mig. annars hade jag aldrig klarat de 30min i stolen.


läkaren kom in, som var dansk, vilket betyder att man får fråga 'va' flera ggr och gissa mycket :) :( som tur va så va han trevlig då går det lättare :)

Blev iväg skickad att ta blodprov, vilket jag har fobi för. Visst jag gillar inte sprutor heller, men hellre stelkrampsspruta igen än blodprov..sådan otrolig fobi för armveck,ådror,handleder. vet ej varför. kan inte ens se det för så kryper det i hela kroppen och jag klättrar på väggar känns det som.

Har nu fått ta blodprov 3ggr och då lyckats få ta på handen iaf. Men ådrorna har varit så små där och har dålig cirkulation, så fick sticka två ggr första gången. Men den sköterskan va iaf bra och jag fick lägga mig ner till andra sticket för hon såg jag höll på svimma av. Andra omgången så va det en sköterska som inte vet hur hon ska prata till sina patienter iaf :( Hon sa saker som "tycker du detta e hemskt, då ska du tänka på vad du kommer gå igenom sen" - öh, vad e det för sätt elle? tror hon det blir bättre av att skrämma inför nästkommande sak? Å samtidigt spräcker hon även ena blodådern vilket hon säger så tydligen inför ta i nästa hand..det gör ju heller inte att man känner det e tryggare med henne precis.

Idag fick jag en som jag eg kände inte skulle va så bra, men tur så va ådern jättestor och 4rör fylldes snabbt (jämfört med att de knappt fick 1rör de andra gångerna med flera försök). Skööönt.

men fy vad det kröp i mig när jag visste den va i ådern..usch

Å snart prov igen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards