Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Oväntat köp av vagn :) och uppdatering om läget med mig..

Av Angelica - 22 mars 2010 14:22

Har senaste dagarna försökt testa mig själv mer och mer för att se mina gränser så jag förhoppningsvis kan börja jobbaa lite smått igen :)

Har skippat tabletterna, vilket jag insett nog inte va det bästa än för jag har blivit sämre igen. Imorse mådde jag riktigt dåligt igen. Snurrigheten och illamåendet slog starkare än senaste.

Pga tabletterna och även när jag testat utan dom, så rekommenderas jag av mig själv och läkare att inte köra i onödan för jag har svårt att få fokus då jag e yr/snurrig.

Har gett mig fasiken på att försöka börja jobba 25% iaf. Får e hur det funkar. Ska bli skönt komma igång lite igen.

gäller bara att tiderna blir runt då jag har som svårast, vilket är kvällen och även morgonen.


I helgen försökte jag då testa gränserna. Mådde dåligt i lördags, men gav mig fasiken på åka med en sväng. Vi åkte till överby för en snabbsväng och kika bebisgrejer. Detta slutade med oväntade köp :)

Först och främst kände jag att det är lättare hitta söta kläder till flickor än pojkar, så ville änna köpa nåt till pojke mer fall det är en pojke. vet ju inte :)

Det jag är ute efter är riktigt bebisblå och bebisrosa plagg. Söta, oskyldiga :) Vilket inte varit så lätt att hitta, men såg några söta..oh så söta de va :)

Speciellt i verkligheten :     


Så gick vi in för att kolla på vagnar. Bara kika för att få idéer till senare. Nåt jag nästan inte sett fram emot, för det kommer bli svårt att komma överrens med älsklingen säkert och om vi väl gillar nåt likt så ska det väl vara nåt som inte stämmer med vad vi vill.MEN det oväntade hände :)

90% av vagnarna hade typ fel handtag, men ändå lyckades vi hitta en vagn med rätt handtag, rätt färg, rätt däck, rätt "gung", rätt möjlighet till chassit och bra årsmodell samt pris. Även extra paketpris på insektsnät,regnskydd och skötväska. Helt otroligt.   

Vi gick fram och tillbaka med den, frågade ut massa mm.

Vi hade inte tänkt köpa nån än, men denna va för svår för att släppa. Helt otroligt att vi bara fastnade för en båda två. händer inte ofta. Bara det är skäl nog. Men sen fanns inget vi tvekade över alls. allt som kunde vara lurigt, va av det vi ville :) Årsmodell 09, och 10an stod bredvid och den gillade vi inte alls. Vilket gjorde oss rädda att denna skulle försvinna. det skulle vi ju få sådan ångest över.

det fanns ju även förlossningsgaranti på den( om nåt skulle hända köper de tillbaka). Så varför tveka? Visst kanske hitta liknande på blocket, billigare mm. Men då är de använd, ingen garanti, krångel om nåt är fel och om nåt händer, kanske åka långt och förmodligen nåt med den vi ej gillar. så denna kunde vi ej släppa :)

   Sen va det problem ett problem..vem av oss som skulle köra vagnen till bilen hihihi :)

Hemma går ´vi stolt omkring med vagnen och kör runt i huset :) hihi. blir mer och mer sugen på ha vårt mirakel där i :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards