Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Ett år sen nyheten kom

Av Angelica - 30 december 2010 14:38

Idag är Savannah, vår dotter 4månader. Imorgon är det hennes första nyårsafton och hon kommer få börja sitt "andra" år efter tolvslaget på ett vis hihi.
Nyårsafton är speciell för oss..varför jo, för förra året på just nyårsafton förändrades våra liv för all evighet till det bättre.
Både jag och älsklingen jobbade och slutade kl 16. När vi kommit hem skulle vi slänga i oss lite rester av mat, innan vi skulle göra ordning oss för att åka till några vänner och äta där.
När vi satt och åt fick jag för mig att springa och göra ett av de billiga graviditetstesten vi hade köpt på oss, då vi hade börjat försöka starta familj. Jag va 90% säker på att det skulle vara negativt, men tänkte ändå att kolla, då någon av oss skulle dricka lite på kvällen. Inte för att jag hade tänkt dricka nåt knappt ändå, eftersom jag inte ville göra det när vi försökte, men man kunde ju ta något glas iaf :)
Samtidigt kunde jag inte låta bli att hoppas..så där som man brukar göra när man köper en lott..att om man tror det inte är positivt, så kanske man blir chockad och man får högsta vinst..och detta fick vi verkligen :)

Jag sa inte till sambon, för jag trodde ju som sagt att det skulle vara negativt ändå. Men när jag tog testet och såg att det helt plötsligt blev en andra linje, så föll hakan. I chock och förnekelse, så tog jag ett till. Även det visade positivt..Öh, va? vad händer.. jag tänkte att det kanske är fel på dom, eftersom de är lite billigare hehe..Så tog ännu ett, fast denna gången clearblue. Men först ville jag sätta mig och koncentrerat läsa igenom hela bruksanvisningen för att verkligen göra rätt. :-) Vid det här laget började ju älsklingen fundera på vart jag tagit vägen eg..hehe och kom därför och knackade och undra vad jag höll på med. Jag som inte ville avslöja förrän va säker och va väldigt koncentrerat "jag är på toa.." och han svarar "skiter du elle?" HAHA.. jag ler och säger "om jag gör det, så vill jag vara ifred kanske haha" han säger då att han går och spelar lite ps undertiden. När han gått så gör jag testet, som detta visar ett snabbt och självklart positivt :-)

Jag tror inte jag riktigt än kan fatta det faktiskt..hihi.. Dagen man längtat, drömt och fantiserat om sedan liten, var där. Då man stod med ett planerat positivt graviditetstest i handen. Helt otroligt. Vi hade lyckats.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men ropar på David och frågar vad han gör..och han är helt inne i spelandet. Så jag ringer hans mobil i hopp om att han skulle fundera på vad jag håller på med och komma, men självklart hade han den inte med sig..hehe..så jag ropar och frågar om han kan komma och hjälpa mig välja smink till kvällen. Tillslut kommer han och ser testerna ligga där på handfatet.. Även han chockad så kramas vi..ojoj..vilket Gott Nytt År :) Ett Gott Nytt LIV.
Denna stunden visste vi att våra liv skulle vara förändrade för evigt, hur det än skulle gå.. och nu ett år senare sitter vi här alla tre och myser :-)

GOTT NYTT ÅR

    

    

 
 
Malin

Malin

30 december 2010 22:35

Guuuud sicket härligt inlägg! Ni är så otroligt lika Er lilla S ;0) Gott Nytt till er med och kram te Savannah.

http://www.malinsmirakel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards