Alla inlägg den 19 december 2010

Av Angelica - 19 december 2010 16:35

Mamma la Savannah på toamattan när hon sminkade sig. På en kort stund så hade Savannah vänt sig ner på golvet :) Mamma la ner sminket för att lägga tillbaka henne då golvet är lite hårt för henne att kanske slå i munnen om hon blir trött i huvudet, men innan Mamma hann fram så hade Savannah fått för sig att hon tydligen hade ett mål och för att nå det så skulle hon vända sig ännu ett varv, vilket hon gjorde. Hon vände sig alltså ett hel varv på några sekunder och låg sedan nöjd på rygg borta vid sophinken och hade lyckats få fram sina nyfikna fingrar till påsen :-)

  

Av Angelica - 19 december 2010 11:50

Ni ska vara med i mina drömmar alltså.. fast det e klart, det kanske ni är. Jag har fortfarande väldigt många drömmar och starka sådana.

Idag va det väl eg inget speciellt konstigt så sätt.. Slutade med att jag bråkade med lillbrorsan på golvet i mormors kök, om en potatis. Jag va hungrig och då skulle självklart han ha den och fick inte han den så skulle inte jag få den heller. Haha. Så jag sa till honom när vi brottades på golvet: bra Hampus. Precis lagom till Jul. Då vet jag vad jag ska ge dig i julklapp :) Å det är så typiskt. Jag gillar dig brorsan, men det är inte lätt när det är så här. :)


Strax innan det så var jag på ett minisjukhus som låg vid Frendo/statoil. Tydligen var jag gravid igen och hade värkar. Sambon va med min familj och campade och jag funderade på om jag skulle ringa och berätta eller bara föda och överraska dom HAHA..

Beslutade för att överraska och åkte hem för att packa BB väska. Det slog mig, att jag fasiken inte hade gjort det, vilket var konstigt för mig.

Så tänkte jag "jaha, då ska jag gå igenom en naturlig förlossning nu då" Men så slog det mig, får jag göra det efter att jag nyss snittat mig? Åkte tillbaka och diskuterade detta och gick sen för att leta efter operationssalen i ett jättesjukhus, med knäppa hissar. Vet eg inte riktigt vad som hände där, men beslutade mig ändå för att föda vanligt, då denna bebis inte var lika stor som Savannah :) Det gick jättelätt och jag sa efter "va, skulle det inte göra mer ont. Det kan jag göra igen" bebisen va lite blå först, men sköterskan bonka lite på och sa nu tar vi och andas och det gjorde hon..en andra liten dotter.. :)

Ovido - Quiz & Flashcards