Alla inlägg den 18 december 2010

Av Angelica - 18 december 2010 20:01

Visst är det otroligt att man kan göra vad som helst, glad,arg,sur,irriterad,ledsen,stressad,okoncentrer
ad,busig, laga mat, städa, dansa, sjunga, sitta här..vad som helst och det kan tappa all mening och poäng och man bara blir helt fast med sin blick på sin söta underbara lilla dotter :-) Man bara ler så stolt och förvånat..hihi..

Jag satte mig precis här vid datorn för kolla vädret och pappa stod vid bänken, när vi båda hör att det "smäller" till lite svagt. Båda vänder snabbt sina blickar mot Savannah. På golvet ser vi att hon rullat över till mage helt själv :-) :-)

Det som lät var att hon hade sitt babygym stående över/runt henne och det flyttades ju självklart, när hon rullade på det, och puttes då in i bordet. Tur va ju att den va i mellan annars hade hon själv kanske rullat in i bordet busen..vilket va vår första tanke, att hon slagit i huvudet, innan vi båda inser att hon faktiskt rullat över själv :-)


Va stolt man blir :-)


Vi testade att lägga tillbaka henna och jag skickade iväg pappsen att hämta filmkameran,samtidigt som jag tog den vanliga kameran och vårt lilla underverk visade stolt upp sin nya kunskap. Vände över flera ggr utan problem. En gång så va hon nästan påväg att rulla ett extra varv..hihi :)


Men va snabbt barn lär sig. Vi har tränat henne några kort stunder senaste dagarna bara och idag så fixar hon det själv. Nästan så jag slår mig själv på fingrarna att jag inte tränat henne lite tidigare. Eftersom hon lärde sig så snabbt nu, så tror jag starkt att hon hade kunnat göra det förra eller förrförra veckan också :) Kanske inte tidigare än så, men hon har ju varit igång tidigare. Men en annan har inte fattat att tiden gått så snabbt och det är dags att börja träna saker. Hon va ju nyss en sådan liten stillaliggande bebis. NU är hon högst rörligt och lär inte bli mindre. Osch nu får man verkligen ha koll..:)akta julgranen hihi


              

Ovido - Quiz & Flashcards