Alla inlägg den 12 december 2010

Av Angelica - 12 december 2010 17:12

Vilken skön helg. Det är sjukt att man knappt någonsin har 2 dagar ledigt med hela sin familj och ändå är jag mammaledig.

Men denna helgen va det äntligen på tiden att inte slösa bort livet på hjälpa resten av världen och faktiskt njuta med sin egna familj.

Vi har passat på att vara hemma hela helgen och ta det hyfsat lugnt.

Hade lite besök igår och sen fick vi faktiskt hela eftermiddagen och kvällen utan stress. Vi passade på att klä granen också. Mysigt.

Idag vaknade man utav solen som smet in i hörnet av fönstret, när vi sedan såg att det var vindstilla också, så va ingen tvekan - vi går fram till butikerna och köper Savannahs samlingsbok av disneysagor.

Helt vindstilla runt -8C, sol och nästan klar himmel, så trallade vi iväg. Osch min kondis är värdelös nu förtiden, vilket inte blev lättare med snö och is under och framför hjulen på vagnen.

När vi gått fram ca 3-4km så va det dags att vända och gå lika långt tillbaka igen. Himlen började skifta färger till rosa,lila,gula och oranga. DUmma dumma mobil som inte går zooma. förstår inte logiken i den teleskaparen.


Lilltjejen har varit jättego. Märks att hon är i utvecklingsstadier. Ena stunden så är hon lite små tjurig för att hon inte får hoppa mer eller vad hon har fått för sig då hehe..och för att framföra detta så har hon kommit fram till att hon kan göra ett tjutande ljud haha..

Verkar som hon börjar drömma små mardrömmar ibland också då hon vaknar till efter 30min sömn och bara skriker..tokigt..Dock bara hänt 2ggr, men konstigt va det.

Sen har hon för övrigt kommit på ännu mer sköna ljud - dra in skratten och låta skojsigt..mysigt..Hon älskar också att sova under filtar och snuttar. Allt hon kan hitta drar hon över huvudet och myser till det. ligger och små kikar eller somnar så. Samt att bara ligga och pilla med sina små fingrar. Ser så skönt ut när de grejsar över filten.


För övrigt så letar jag som en galning efter två nappar. Kan inte förstå vart de tagit vägen. Hon springer inte runt med nappar längre och jag tar inte med mig dom ut längre, för hon har en fast i sina ytterkläder och den är hemma. Hade en försvunnit så hade det ju inte varit lika konstigt, men två stycken försvann över ett dygn typ. Känns som jag vänt hela huset upp och ned. Å jag älskar söta nappar. Kräsen. den ena här va min favorit och verkar inte finnas på nätet eller nånstans. störande.. Men mest av allt börjar jag bara bli rejält nyfiken på vart det tagit vägen bara..få ett svar :)

              


Ovido - Quiz & Flashcards