Alla inlägg den 7 december 2010

Av Angelica - 7 december 2010 11:13

Inatt fick jag för mig att kolla igenom almanackan för senaste året. Man skriver ju lite kladdar vad man gjort där i mm. Hamnade på nyårsafton och där va den lyckligaste dagen uppskriven, enligt humöret den dagen. Positivt graviditetstest vid 17.15 haha..

Känns som evigheter sedan.

Efter det kom det väldigt mycket ord som yr, kan inte fokusera, spyr, spyr igen, mår illa, kan inte röra mig, kan ej vända på mig,får inte ens i mig vatten, kan inte sitta vid datorn snurrar, ont i svanskotan, nåt drar i naveln, spyr lite till, åker in till KSS för koll om läggas in, spyr igen, blodprov, blodtryckskoll, lågt blodtryck, byte av BM,pratar med försäkringskassan för hundrade gången, läkarna klantar sig med glömd signatur, läkarna klantar sig med olika % sjukskrivning på sidorna, läkare typ försvunnen, skrivande av havandeskaps, försök till jobba med krånglar,svullnat fingrar,ligger hemma uttråkad, men klarar inte göra nåt, spyr i skoaffären, kallsvett,ljudet försvann och svartna inne på vera moda i kön, samma igen ute på cykelvägen när jag tog min lååånga promenad till brevlådan..vikt upp 2kg i veckan..fy..7maj vägde jag samma som jag nu, idag 7dec, väger och jag kan säga att jag va inte liten då. , vändningsförsök värsta någonsin, kliar sönder mig,

I mellan kom ju dock de meningar som gjorde allt värt det - hjärtljuden va bra, ultraljud underbart, va det spark?, sparkar igen, busunge där inne, berättade för familj och vänner, köpa barnkläder, köpa barnvagn, barnsäng, hjärtljuden fortfarande perfekta, fin mage (än), snitt datum - födelsedatum valt för vår lilla prinsessa (som vi då inte visste va prinsessa)

BB några dagar, hemkommen med en dotter,ont i kroppen igen, dålig rygg, kan inte riktigt gå, hon ler elle gör hon inte det?, hon ler riktigt, hon skrattar högt osv.. :-)Å här är vi nu..


Allt det andra känns evigheter sedan...otroligt..så här snabbt som åren kommer gå nu?

Av Angelica - 7 december 2010 11:10

... Du kan gå ut och komma in igen utan kliande myggbett på kroppen.

Ovido - Quiz & Flashcards