Alla inlägg under februari 2011

Av Angelica - 9 februari 2011 16:27

Igår var det sambons lediga dag, vilket gjorde att jag och Savannah fick sällskap och hjälp (eller tvärtom:) här hemma. David skulle in till vara för att göra den årliga ögonkontrollen och samtidigt passade jag på att cykla lite, eftersom bustjejen hade somnat. David blev sen, då de hade glömt skriva med hans tid och bokat in andra. Sådant kan reta en rejält, om man har mycket att göra och den tiden eg inte passade in i dagen innan redan. Som i detta fall så missade vi besök från en vän och hennes kille från tyskland som var på besök. Ja självklart var det mer faktorer inblandade, men en tid som slår fel kan avgöra mycket...well well..får hoppas det blir nästa gång.

Vi hade dessutom en långpromenad igår, som jag behöver ta varje dag nu i kamp mot vikten och för ett bättre mående. Skönt att få sällskap denna dag. Savannah gör än så länge inte så mycket sällskap i en sådan promenad..När jag väl kom hem så var mina ben helt slut. Som någon huggit mig i låren, fast på ett mindre ont sätt så klart :-P

MIn nerv i vänsterbenet har börjat ta stryk av promenaderna igen. Detta kan göra att gåendet minskar ibland. Icke bra..

När vi sedan kom in så verkade det som att Savannah vaknat upp med kapaciteten att ta helt nya toner. Toner som spränger i ens öron och tålamod..Ojoj.. Lyckades filma det med mobilen, så kanske lägger in det här sen..:) Låter rätt så roligt faktiskt..så länge man kan stänga av det, men det går ju inte utanför det filmade i live tillfället så att säga :)


Idag var det dags för BVC.. Savannah hade växt redigt och rejält både i längd och bredd :P Hon var förmodligen lite längre än vad som skrevs, eftersom hon inte var så förtjust i barnmorskan så va det protest mot längdkollen. Tror faktiskt hon tog vaccinet lugnare :) Visserligen va hon också väldigt trött och en främling kom och drog i henne med bara blöja..skulle inte du också bli lite panikslagen då? eh jo :)

Efter det passade vi på ta promenad genom lilla orten..det var ju sjukt underbart väder..nej friskt väder va det :) Solen lyste, knappt någon vind och perfekta grader..helt fantastiskt :)Vi ville verkligen inte gå in sen, men hade massa annat som behövde göras..trökigt att det ska regn/snöa imorgon nu då..jag som hade sett fram emot att gå ut och gå med de två tjejer och småbarn som jag brukar göra..det var ett tag sedan..får se hur det blir med det..hmm

Av Angelica - 7 februari 2011 17:10

Idag är det en vecka kvar till alla hjärtans dag. Om ca en månad är det både sambokalas och vår årsdag att fira.. + att det alldeles nyss var jul.. Det krävs mycket av minne eller fantasi för att komma på saker att ge till sin kära.

Jag brukar dock inte ha problem, då jag har överflöde av fantasi :) och gärna vill ge saker om har betydelse på något vis. Antingen känslor eller att det visar hur väl man känner varann.

Det luriga jag nu upptäcker, är att jag kommer på massa bra saker, men dom kanske är mer perfekta att nån skulle ge mig ist :-P  alla dom skulle jag bli helt överlycklig att få för de har, som jag skrev känslor i sig mm. inte bara en sak hit och dit. Det är inte så noga. Jag har alltid varit en person som hellre vill ha en lapp med några känslor nerkladdade än en dyr sak.. Frågan är om killar uppskattar samma sak :-P

Så nu har jag beslutsångest vad jag ska välja, om det går fixa och om det går fixa inom den tidsramen jag behöver..plus att jag brukar få svårt att hålla mig att ge det till rätt tillfälle..som i julas..gav alldeles för mycket, bara för jag älskade sakerna så mycket, att jag inte kunde hålla mig att se reaktionen..hihi.

Just nu känner jag nästan för strunta i det, för jag kan inte bestämma mig om vilken idé..känner inte ni så ibland? nåt kan vara så kul att man tillslut inte ens gör det pga det,.hihi

Av Angelica - 3 februari 2011 17:31

Har ni inte någon gång hamnat i ett annat slags sinnestillstånd? Då det känns som man är utanför sig själv och ser allt på ett annat vis. Något kan ha hänt i i ditt liv just då eller det kan vara något så enkelt som en låt du hör på radion. Inte det att man drömmer sig bort, det är vanligt. Det är på en helt annan nivå. Hmm, svårt att förklara. Speciellt om man inte varit där. Man får en ny syn på något. På livet. På sin omgivning. På sig själv.
Det kan jag få när jag ser på One Tree Hill. Ja, tro det eller ej , men så är det. De har med citat, meningar och handlingar som kommer så nära ens hjärta och tankar ibland att man får sig en eller flera tankeställare. Återigen, inte som ''åh, såååå vill jag ha det'' som någon liten tjejdröm :-) Utan ett annat realistiskt tankesätt. Man börjar ifrågesätta sig själv,sitt inre. sitt värde. Andras inre.. annat..asch..är nog ingen idé jag försöker skriva det ens..:-)

Men tänk så här ibland också. Många säger "men det är bara på film".. ja mycket är film..absolut.. men mycket hemskheter eller gulligheter som visas på film, är och kan lätt bli verklighet. Beror precis på omständigheter OCH sitt samt andras inre vilja och personlighet. Det går faktiskt inte skylla ifrån sig så mycket.  Man kan ju tyvärr inte riktigt styra över hur andra människor är mot en. Låt säga som i just OTH så har de enorm stark vänskapsband. Ett sådant kanske man önskar att man har, men man kan inte styra över det till fullo eftersom det inkluderar andra människors sätt. Men man kan ju som en vanlig fras "vara mot andra, som man vill dom ska vara mot en"..
Ja osch nu har jag kommit in på massa här..kanske verkar helsnurrigt..men men så är det i mitt huvud varje dag, så välkommen till min värld :-P

Iaf, hoppar tillbaka lite här..poängen är lite att man hamnar i ett sinnestillstånd av frågor och även klarhet..ser allt på ett annat vis..

Av Angelica - 3 februari 2011 11:45

Varje dag är ett äventyr, för en liten tjej. Varje dag chockar hon mamma och pappa och framför allt sig själv med nya saker.

Igår fick hon uppleva en ny sak. Att duscha, ist för att bada. (har dock inga bilder på det, gissa varför hihi). Det var en annorlunda känsla för henne att få vatten rinnande över kroppen och på bakhuvudet. Mamma fick dock vara snabb i reaktioner, för att undvika ge henne vattenskräck med vatten i ögonen, då hon blev så förundrad när det rann nåt på huvudet ibak, så hon var tvungen att vända blicken in under strålen för att titta..hihi. Men jag hann iaf få bort henne och allt var som ett liten mysigt äventyr för henne. Speciellt eftersom duschytan är av svart kakel så blir det ju lite extra mörkt och annorlunda.. :)


När jag stod där och tittade på hennes små (nu rätt stora:) söta fötter och långa ben så börjar flyger minnen tillbaka till för ett år sedan och även ett halvår sedan då man hade en liten människa inom sig med i duschen. Hur man knappt fick plats där inne i slutet för man var sååå stor..ojoj..å här är resultatet liksom..en charmig underbar liten dotter som gör att ens hjärta värker av kärlek..

Helt underbart att jag kommer få vara med henne när hon upplever nya saker. Vi som familj komme ruppleva allt det tillsammans :-)

Av Angelica - 1 februari 2011 12:50

I förrgår var vår dotter redan 5månader.. va tiden flyger..Några välanvända ord, då man säger dom varje månad ungefär :-P Men jag kan ändå inte låta bli att bli lika förhundrad av hur det kan gått ännu en månad.Tänka sig att så snabbt gick verkligen inte 5månader förra året, då man läääängtade och väntade på att få träffa det lilla miraklet (och även slippa spy kanske:P)

Varje dag känns det som det händer nåt nytt med lilltjejen. Om det är bus,skratt,matsmaker,nya plasksätt i vattnet, nya tjuriga eller glada toner..ja nåt är det..

Nu senaste dagarna har ju det nya varit att chocka mamma när hon kikar till henne i sängen.. Japp..så idag blev det till att sänka ett snäpp och även sätta i nya påslakan och spjälskydd. :-) alltid lika kul.

en lite historia om det - satt och kollade gamla kort och fann några jag tyckte var så enkla,söta och perfekta, i min lillasysters säng för några år sedan. Undrade om morsan hade kvar dom, men icke. Samma dag råkade jag finna samma på tradera och vann budet..hur sannolikt är det :)

Så första bilden är hur lilldamen tydligen inte skulle vila riktigt än utan ta ett äventyr mot nallen..ligger inte rätt på nåt vis efter placeringen jag la henne på :-) Andra bilden är vad hon får vila i nästa gång :) om en stund

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards