Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Angelica - 14 februari 2011 13:13

Idag kommer den där dagen man (iaf jag) inte var så förtjust i, om man var singel. Den dagen alla par som redan hade varann och funnit lyckan, fick lite extra lycka..Medan en annan satt själv och funderade på om det inte hade varit bättre med en dag för singlar ist. :-)

Nu är man inte singel och har funnit sin kärlek och självklart uppskattar man denna dagen :)

endel tycker att varför ha en dag med att visa sin kärlek just den dagen och inte andra dagar och oftare ist? Håller med på ett vis. Jag tycker också, att älskar man någon så bör man uppskatta och visa det fler ggr om året än vid olika högtider, speciellt denna. Men så funderade jag en stund till på varför just 'alla hjärtans dag' finns och jämförde lite och kom på så vis fram till att det är rätt bra dag ändå :)

För det första så tror jag, eller vet jag, att alla är tex inte så romantiska som jag är :P Speciellt inte killar. Å jag tycker faktiskt att alla behöver lite romantik i sitt liv. :) Kanske inte så mycket som jag skulle vilja, men jag ser att romantik är något så mycket mer än just romantik.

Det är uppskattning, närhet, kärlek och ömhet i det. Vilket jag också tror alla behöver i sitt liv för att må bra.

Om nu det visar sig att den ena personen i ett förhållande inte är så bra på visa sina känslor eller det ovannämnda, men den andra ändå självklart, behöver få känna/veta det ibland, så kan det nog vara bra att ha en dag som det ligger mer "press" på att faktiskt ta tag i sitt inre. Visa vad man känner med kanske ord, en blomma eller vad nu folk ger. Jag är ju tex en person som är mer för känslor än saker. Jag är glad och nöjd om jag får en lapp med en fin mening med känslor från det inre än någon pryl tex.

Sen kan det ju också självklart ge tiden att få lite mer tid för varann. Endel kanske har jättestressiga liv med jobb, barn och annat och behöver en dag som på nåt vis kanske lyckas sätta stopp för det och bara ge tid för varann. Visst självklart ska man kunna ta den tiden när som helst och inte just på den dagen, MEN de som har mycket att göra förstår nog precis vad jag menar.


Då kan man ju eg jämföra lite med julafton tex. En dag som ofta gör att familjer kommer samman. På min ena sida släkt så lyckas vi få ihop kanske runt 30personer och det är mååånga vuxna kusiner med egna familjer mm. Fortfarande många som inte kan komma längre, då alla får egna familjer mm. Men jag kan säga att jag skulle inte hinna med att träffa alla dom om det inte vore för jul. Så det är passande att ha en mysig julafton. En dag.

Precis som med morsdag och farsdag. ska vi ta bort dom också, för vi borde ju faktiskt uppskatta våra föräldrar varje dag, men hur lätt är det kanske att hinna åka dit om man kanske inte bor i samma ort? Då är det rättså passande att ha en dag som man vet man ska ta sig tiden att hinna dit mm. Bor man granne med dom så kanske man inte behöver vara så noga med just den dagen, utan faktiskt kan uppskatta och visa dom det dagen innan eller dagen efter.

Men poängen är att det finns en sådan där dag; julafton, mors,farsdag och alla hjärtans dag för ett bra skäl..egentligen.. :-)

Alla dagarna handlar om kärlek. Familj. Känslor. bara tacka och ta emot :)

Ovido - Quiz & Flashcards