Alla inlägg den 28 september 2010

Av Angelica - 28 september 2010 15:33

Go dag. lillgumman stensover på morgonen och tyvärr måste vi väcka henne för att åka till bvc..typiskt när hon har haft lite svårt att sova själv mer än 5min åt gången på dagen (tack och lov inte natten iaf...än :) Självklart sov hon så hårt att hon inte ens reagera på att vi kom in och bröt tystnaden genom prata och pilla på henne..

well well vi åkte och hon va så redig.. Även med kurvan och inte bara sitt uppförande :-) Hon hade växt både på längden och bredden hihi..perfekt :-) Då blir man lättad och samtidigt stolt. Sen somnade hon fint i bilen och även då lite störande att behöva ta upp dig hemma..


Efter gått lite, ätit mm så la vi henne på skötbordet och hon bara njuter av ligga där och lyssna på tvättmaskin mm. Vi kunde grejsa runt henne, rensa,städa mm och hon bara ligger och kikar och viftar. Sen testade jag att sätta jhenne i babysittern i hallen så hon såg när jag dammsugade och hade även startat Bryan Adams livekonsert på tv. Hon satt jääätteredigt och bara kikade ett bra tag. Perfekt. Då fick man lite mer hopp om att man kommer kunna göra mer än sitta i soffan när pappsen jobbar.Även om man älskar mysa med sin lilla gumma så är det ju faktiskt skönt att kanske kunna städa,laga mat, blogga lite, duscha eller nåt utan att lilltjejen vill sitta hos mamma just då..

Har nog aldrig tyckt det va så skönt att dammsuga som nu..när min underbara dotter satt och kikade och jag faktiskt orkade städa.. visserligen känenr min rygg rejält av att jag gjort det nu.icke nice..men men..


Men visst e det komiskt ni där ute.. mamma och pappa grejsar.. men på nåt vis så är det mamma som får avbryta vad hon gör då lillan säger nåt eller vill nåt, samt ha koll på henne hela tiden, medan pappa i lugn och ro går och grejsar i helt annat rum och gör allt i sin takt utan tanke på om lilltjejen tröttnat..hehe..man kan skratta åt det för jag vet att det är så i sååå många hem. men man skrattar nog inte åt det i längden va..eller va tror ni tjejer? :-P


När lillgumman verka tröttna så tog jag upp henne och passande nog kom då Bryan Adams balladen 'heaven' så vi ställde oss och dansade tills hon somnade tryggt mot mamma :) När jag stod där och sjöng med så tänkte jag, som vanligt, på texten och kom fram till att den hade även väldigt passande känslodelar från mamma till dotter..se här:


And Baby you're all that I want
When you're lyin' here in my arms
I'm findin' it hard to believe
We're in heaven
And love is all that I need
And I found it there in your heart
It isn't too hard to see
We're in heaven

once in your life you find someone
Who will turn your world around
Bring you up when you're feelin' down
Now, nothin' could change what you mean to me
There's lots that I could say

I've been waitin' for so long
For somethin' to arrive
For love to come along
Now our dreams are comin' true
Through the good times and the bad
Yeah - I'll be standin' there by you

Ovido - Quiz & Flashcards