Alla inlägg den 20 september 2010

Av Angelica - 20 september 2010 18:54

Idag är vår underbara dotter redan 3 veckor..otroligt, hon kunde legat kvar i magen nu eg, om man gått över..kan man inte tänka sig..hihi..
I 3 hela veckor har hon fyllt våra liv med glädje, skratt,trötta nätter, många frågor, många känslor, fyllda sopor med blöjor, fulla kameraminnen och framför allt så otroligt mycket kärlek. :-)
Helt otroligt att någon så liten är beroende av en. Varje sak man gör påverkar denna lilla kropp och själ..
Helt plötsligt har ens liv mening. :-) Vad fanns innan eg? fanns nåt vettigt att göra?( nu är tom städa intressant för man gör det av skäl att hon mår bra..)fanns det några äkta äkta rena känslor, så som dom känslor man delar nu, som en familj?
Man är någon..för någon..på ett så stort vis. På ett riktigt mäktigt vis. För hur mäktigt är det eg inte att min röst ger någon sådan trygghet? Att min närhet är så viktig och trygg för henne. Hur jag kan börja prata med henne, när hon skriker och man ser hur hennes ansikte lugnar sig, hur hon lyssnar och hur hennes skrik förändras till ett slags "pratande/förklarande gråt" så att jag ska förstå hennes

känslor och hjälpa henne :) när hon hör mammas röst..ja MAMMAS...MIN... JAG ÄR MAMMA :-)
Det är så det kommer små tårar smygandes i ögonen när jag läser orden..hihi..    



förresten     


Av Angelica - 20 september 2010 12:41

Har ni tänkt på dessa svåra datum att förstå nu förtiden när man ska se bäst före datum mm. 101211.. när går den ut? 11dec i år eller 10dec nästa år? tex.. hur ska man veta det? ingen vet det knappt..förstår inte varför de inte kan börja skriva antingen 10/12-11 eller bara dec 2011 tex.

Ovido - Quiz & Flashcards