Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Äntligen har livet mening... :-)

Av Angelica - 20 september 2010 18:54

Idag är vår underbara dotter redan 3 veckor..otroligt, hon kunde legat kvar i magen nu eg, om man gått över..kan man inte tänka sig..hihi..
I 3 hela veckor har hon fyllt våra liv med glädje, skratt,trötta nätter, många frågor, många känslor, fyllda sopor med blöjor, fulla kameraminnen och framför allt så otroligt mycket kärlek. :-)
Helt otroligt att någon så liten är beroende av en. Varje sak man gör påverkar denna lilla kropp och själ..
Helt plötsligt har ens liv mening. :-) Vad fanns innan eg? fanns nåt vettigt att göra?( nu är tom städa intressant för man gör det av skäl att hon mår bra..)fanns det några äkta äkta rena känslor, så som dom känslor man delar nu, som en familj?
Man är någon..för någon..på ett så stort vis. På ett riktigt mäktigt vis. För hur mäktigt är det eg inte att min röst ger någon sådan trygghet? Att min närhet är så viktig och trygg för henne. Hur jag kan börja prata med henne, när hon skriker och man ser hur hennes ansikte lugnar sig, hur hon lyssnar och hur hennes skrik förändras till ett slags "pratande/förklarande gråt" så att jag ska förstå hennes

känslor och hjälpa henne :) när hon hör mammas röst..ja MAMMAS...MIN... JAG ÄR MAMMA :-)
Det är så det kommer små tårar smygandes i ögonen när jag läser orden..hihi..    



förresten     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards