Direktlänk till inlägg 27 september 2010

4veckor vilken utveckling

Av Angelica - 27 september 2010 12:59

Jag sitter och kikar på mina älsklingar sittandes i soffan bredvid mig.. minstingen har somnat i famnen på pappsen och njuter föfr fullt av närheten av sina föräldrar. Tänka sig att detta har hon redan kunnat göra i 4  hela veckor. Otroligt vad tiden går, samtidigt som det känns som evigheter sedan man låg på BB och ännu längre sedan man hade henne i sin extremt stora mage :-)

Minns man ens hur det va att känna sparkar på insidan..hmm..vet faktiskt inte..Samma kan jag fundera på när jag vänder mig om i sängen och det inte är en gigantisk mage i följe av tyngd  och klumpighet..även när jag tex duschat och ska lyckas torka smalbenen, som jag inte nådde förut..otroligt eg..


Vad har nu hänt de senaste veckorna..jo  jag har blivit offentligt mamma. ja eg va jag ju mamma redan innan hon föddes, då jag bar och ansvarade för henne i flera månader dygnet runt. Min sambo har blivit pappa och tillsammans gör det oss till världens stoltaste föräldrar till en underbart smart och söt dotter :-)  

Vad har vår dotter gjort under veckorna..jo en hel del eg..tänk vad mycket de lär sig varje timme eg..finns det någon smartare varelse i världen än en liten bebis eg? från att ligga i mörker omringat av vatten, så kommer du ut i ljus, måste lära dig andas och komma ihåg det, du kan helt plötsligt göra ljud i form att skrik och snyft, samtidigt som du inte kan säga något av hur du känner och vill..usch..sen utvecklas det bara mer och mer..Nu den senaste veckan har du verkligen utvecklats mer och mer.. du är vaken längre, kikar mer, intresserar dig mer och förstår mer. Du log helt klarvaket mot mamma när mamma gjorde det samma mot dig, du forstätter med dina snyfthistorier ist för skrik då du vill nåt.. ja det e massa små saker som kanske bara föräldrarna märker som ser henne dygnet runt..men stor tjej e hon nu iaf :-)

Nu e det snart dags att bada lillstumpan vilket hon oftast älskar..men först får hon sova klart och mammma pappa kan försöka, återigen, försöka besluta namn till henne..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards