Alla inlägg den 30 april 2011

Av Angelica - 30 april 2011 21:36

Det finns ögonblick i livet man uppskattar otroligt mycket.

Det finns ögonblick man aldrig glömmer.

Det finns ögonblick som värmer i ens hjärta

och ögonblick som stannar upp och etsar sig fast.

Det finns ögonblick man vill dela med den man älskar. Nu var jag med om ett sådant ögonblick och många fler kommer det bli.

Detta var ett ögonblick jag kände ett glädjerus igenom min kropp. Ett slags pirr och framför allt Stolthet.

Jag är så glad att jag fick dela det ihop med mina älsklingar.

Vår dotter kröp iväg på 4. 2 händer framåt och två knän framåt. Så där riktigt krypande. Som inte alla barn gör ens. Endel hoppar över det och endel sitter och drar sig fram eller kanske som Savannah gjorde innan; ålade/hasade sig fram, putte ifrån och rullade och ja allt hon kunde komma på för att komma dit hon skulle :)

Men nu, när hon precis skulle gå och lägga sig och var gnällig och trött, så fick hon för sig att bara krypa iväg.     

Fram och tillbaka. Undra om det var mycket lättare i bara blöja kanske :) inget ivägen. Vi lyckades t.o.m filma det. Är så glad att vi båda var hemma och såg det också.  Kunde dela detta ögonblick tillsammans. Hade inte varit samma om vi hade haft varsitt första ögonblick. NU bara man tittade upp på varann och log. En sådan värme slog till i våra hjärtan.

Vem vet, hon kanske hade kunnat detta tidigare om man hade suttit där mer. Tyvärr blir det ju mycket åka vagn när man måste ut och gå och runt det hamnar man i mat och sov läge eller springa av sig i gå stolen så hon får känna att hon är fri på sitt vis. Hon blir så glad då..

Men men..jag vet vad jag gör imorgon bitti - testar detta igen :) Hon har ju en tendens att göra saker en dag eller en vecka och sen strunta i det ett tag :)

Men detta var väl för perfekt.. På hennes 8månaders dag så firar hon med att krypa iväg :)

Mycket bättre än firandet tidigare idag då hon fick sitt första blå/röda blåmärke 1cm under ögat..stackarn..men tror egentligen att det gjorde mer ont i mammas hjärta, efter att hon hade skriktigt klart än va det gjorde på henne :)

Ovido - Quiz & Flashcards