Alla inlägg den 29 april 2011

Av Angelica - 29 april 2011 10:45

...äntligen fredag..äntligen helg :-)

De senaste åren har man aldrig riktigt kunnat säga så och känt den riktiga innebörden med de härliga orden. Nej för antingen har man jobbat varje helg eller så har man jobbat om sin sambo varannan helg. Ja vi både jobbade ju inom handels och hade oturen att jobba varannan helg - mot varann. Vi jobbade även om varandra på veckorna. Den dagen den ena var ledig så jobbade den andra och de dagarna vi båda jobbade samtidigt så jobbade sambon dag och jag kväll. Vilket stressat liv. Vi hade torsdag eftermiddag/kväll ihop och en söndag i månaden. Som ibland krockade med inventering eller annat skoj.

MEEEEN nu, denna helg, kan vi verkligen säga "äntligen fredag. Nu är det helg".  Detta är nämligen första veckan sambon varit på sitt nya jobb som är ca 7-16 jobb på vardagar. Helt underbart. Jag är ju dessutom mammaledig så vi får verkligen helgen. Det har varit mycket det senaste, så förhoppningsvis får vi tid att bara njuta av oss 3 denna helg. En liten familj där vår dotter kommer på något nytt varje dag. :-) Det är som ett litet äventyr.Allt går så snabbt.


Minns knappt hur det var att hålla henne för 3-4kg sedan. Jag minns knappt hur det var när hon bara låg still i min famn.. För det händer ju knappt inte alls längre hihi. Jag håller just nu på att göra ett album om graviditeten och efter. Jag läser då bla tillbaka i min blogg för att få med känslor i albumet. Jag hittade igår ett inlägg från exakt ett år sedan. Va skoj det var att läsa. Jag hittade från första sparkarna, från ultraljud mm.. VIlken underbar känsla..förutom de inläggen om hur dåligt jag mådde samtidigt, men men..det glömmer man ju när man läser det lyckliga :)

Ovido - Quiz & Flashcards