Alla inlägg den 8 april 2011

Av Angelica - 8 april 2011 16:58

Jag stod och bytte blöja på min dotter, när jag hörde att det klickade pipliknande nånstans. Hmm, jag tittade på min telefon och funderade på om det var den, men icke. Inbillning? Nej, sen upptäckte jag att det var den trådlösa telefonens enhet som gjorde det pga den miste strömkontakt. Tvn var av, musiken i köket var av, allt var strömlöst. Ingen propp, för hela huset hade lagt av på nåt vis.

Jaja, det gör ju inget. Det är ju mitt på ljusa dagen.. inget problem..elle? Ju mer tiden gick ju mer insåg jag hur mycket man egentligen räknar med el/ström. Vissa saker klarar man ju självklart av att vara utan ett tag, men man har ju ändå ström/el i huset för att man vill kunna använda vissa saker och inte leva som på "lilla huset på prärien stilen" :-)

visst man klarar ju sig utan lampan på toaletten nu på dagen - kanske svårare dock om man ska duscha på kvällen, eftersom vårt badrum är rättså mörkt :) Man klarar ju sig utan internet och tvn- om det är en helt vanlig dag och man inte skulle göra nåt speciellt på det. Men det var väldigt långtråkigt då jag hade plan att använda båda datorn och tvn, när lillskatten sov. Det blev att bara stirra i väggen, för mobilen var nästan urladdad och behövde det batteriet fall om att strömmen skulle vara borta länge. Det är väl en sak i sig också - att man inte vet hur länge strömmen kommer vara borta. Bara det får en att börja planera och fundera. Speciellt nu när man har barn. Det slog mig vilken tur det var att Savannah precis ätit, för vad skulle jag annars gett henne då det inte gått att värma något. Jag hade visserligen lite kall mellanmål, men det är ju ingen middag precis. Jag hade heller ingen bil så jag kunde ta mig någonstans med henne för att fixa det. Fixa hennes nattvälling senare mm.

Jag märkte även hur mycket man glömmer går på ström. haha. Jag tänkte ju först att den bärbara är laddad så den går utan eluttag, men kom på att modemet fungerar ju inte. Jag hade lagt ner lilltjejen för att sova och startat monitorn, som var väldigt tyst. Tänkte att hon somnade direkt, men efter en stund tycker jag att jag hör ljud. Jag inser då att den andra mottagaren sitter ju i uttag.. haha.. Va man glömmer.. Otäckt hur mycket beroende folk är av ström.

Precis som när kassorna eller kortautomaterna lägger av i butiker. Ingen har hard cash i plånboken..haha..det blir kaos.


Ovido - Quiz & Flashcards