Alla inlägg den 9 april 2011

Av Angelica - 9 april 2011 10:33

Jag och lilltjejen satt vid bordet och käkade frukost själva, eftersom pappa jobba sin sista helgdag..jippi.. Jag tänkte att det är bra att passa på träna/testa lite nya saker när vi ändå sitter där i lugn och ro. Det är ju trots allt där hon lärde sig göra pussljud mm.

Idag tänkte jag att jag skulle testa den mest lärda första grejen sak. "var är lampan". Den har jag inte försökt någon gång förut. Jag sa det en gång och pekade över bordet. Jag sa det en gång till och pekade. Tredje gången sa jag det utan att peka och hon tittade så redigt upp på lampan :-) Vad stolt man blir..min lilla tjej :) 4e gången funderade hon och 5e gången tittade hon upp igen. Duktigt :)

Får se om det bara är för en dag hon känner för kunna det eller om det kommer sätta sig. Självklart beror det mycket på föräldrarna. Det är ju inte som hon frågar och tittar själv:P

Det händer mycket nu förtiden. "kryper" iväg över hela rummen, ropar mammamamamama, vilket hon även bytte till när jag frågade henne :) Jag pratade med hennes mormor i tele och hon satt och jollra för fullt. Så sa jag "kan du säga mamma" då bytte hon och börjae mammama.. Perfekt, det hörde ju mormor jättebra :)

Undra vad mer som kommer hända i veckan

Ett stort äventyr nu :)

Ovido - Quiz & Flashcards