Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Björn Borg klarar inte mig..

Av Angelica - 19 april 2011 21:44

Idag var det en dag med beslutsångst. Ja en sådan man ofta får när solens varma dagar kommer hit. Då man har massa att fixa och trixa med, men man vill utnyttja de få soltimmar som kommer åt vår väg. Tyvärr går det inte alltid ihop. Eftersom vi har bilen inne på fix imorn, så kan vi inte åka någonstans då och måste då göra det idag. Bara hoppas att solen finns framme några timmar imorgon också. Dock så verkar väderprognosen förändras var 5e minut.


Efter lilldamen slumrat klart sin förmiddags lur, så blev det en sväng till Vedum skoaffär. Inte något jag hade lust att lägga pengar på just nu, men det är bara inse faktum att 90% av mina älskade sommar,höst,vinter och vår skor har blivit för små sedan förra året. :( Inte kul alls då jag har flera favoriter och det är så mycket pengar i skor. Men igår blev jag bevisad att det inte gick försöka ens. Tog på mina favoritenkla sommarskor och började gå..tårna kände av obehag, men jag försökte styra min hjärna att inte tänka på det. Tyvärr fungerade inte det allt för länge. Efter halva turen in till Vara så fick min bror cykla och möta mig med morsans skor för de stackars tårna var nästan ihjälplågade..aj aj..

Därför blev det akut sommarskoletande idag. Även på vanliga skor också - som jag skriver om snart.

När jag kom till Vedum så lyste solen underbart och ångesten flög tillbaka en sväng. Väl där hittade man inget som passade varken i stil lr pengar. Men jag hade däremot en ooootroligt glad liten pigg tjej med. Hon hoppade i pappas famn, pratade fram flera meningar på sitt språk och så fort någon kom nära så sken hela ansiktet upp mer än solen någonsin skulle kunna där ute :) Vi träffade en kollega som påpekade hur söt och charmig hon var. Speciellt med sin tofs stående rakt upp mitt på huvudet :)

Vad stolt och glad man blir som förälder då :)


Vi tog en sväng hem för mata dottern och låta henne sova en stund, samtidigt som vi och min lillbrorsa passade på att slänga några korvar på grillen och några pilar på tavlan :-)

När detta var avklarat slängde vi oss in i bilen och for mot lidköping för fortsatt sökande efter skor till mig och även koftor/cardigans till Savannah. Nu för tiden är ju vädret så lurigt. Solen värmer rejält, men vinden är lurig och kall i mellanåt. Därför vill jag inte låta henne bara sitta i t-shirt och inte heller i en varm jacka.

Vi hittade faktiskt några cardigans, men även någon kjol, tunika, leggins och annat skoj :-D Inte alls svårt när man har ett litet charmtroll i den åldern lagom till sommarens sköna färger..hihi..om hon visste va bortskämd hon blir :)


Just det, när vi gick inne i en affär så hade hon just idag kommit på att hon kan göra höga ljud med munnen av spott..haha..lät rejält ifrån vagnen, men ändå lite "pinsamt" haha..det var ju inte så flickliknande..hihi.. inte heller när det låters som att hon skäller på folk haha..tuffingen :-)


Sen åter till mina skoproblem. I slutet av januari köpte jag ett par skor jag verkligen föll för. De passade till tuffare stil, finare och leggins. Perfekt. Men efter en månad började problem vid hälsidan. Där blev det vasst och något tagit sig igenom materialet. Detta blev allt värre.. Hoppades på att kunna laga detta på något sätt, men vi såg även att under skon så hade sulan nästan blivit platt..jaja..efter nån månad. Med dyra Björn Borg skor.. jag som aldrig köpt märkes saker om det inte varit nåt som i detta fall då jag föll för skon och rean, inte märket.

Hmm, blev stort besviken på det när det ska vara ett känt dyrt märke och de inte klarade av att gå med mig..suck..Så jag fick pengar tillbaka, men vad gör jag utan skor??? återigen har jag inga riktiga skor om det regnar eller blir kallt. Hittade dock ett par sommarskor, som var alldeles för dyra, men annars hade jag inte haft det heller..hade varit lite av en slags katastrof va..hmm..

Imorn hoppas jag att solen finner sig väg fram igen så det kan bli långa fina promenader och njuta med min familj..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards