Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Fullspäckad helg.

Av Angelica - 18 april 2011 10:04

Då har ännu en helg flugit förbi och fullspäckad har den varit.

Varje dag ska det ju självklart promeneras och bara det tar en del tid av dagen. Lördagen fick vi lite grejsaryck när lillgumman sov. Det blev till att rensa och städa i ena rummet, vilket behövdes. Konstiga är att det kommer behövas om nån månad igen, ändå är inte det ett rum vi "bor" i..haha.

Medan pappsen gjorde det så fick mammsen rensa igenom maaassor av lådor med kläder. Kläder jag aaaaldrig kommer få använda igen :( det tar ner ens humör lite, men även kläder jag nästan kan komma i vilket gav mig stort leende :)

Jag är ju tjej och älskar köpa nya kläder, men just nu får jag samma "nya-kläder-glädje-känslan" om jag kommer i närheten av mina gamla kläder :) De känns nästan som nya.

Efter rensande även där, så åkte vi för att byta däck, som nästan blev omöjligt för däcken hade satt sig fast rejält. De fick stå och sparka, slå med massa verktyg och stoooora hammare typ hihi, men tillslut lossna det.

Söndagen blev till att fixa och dona lite också, men även ta en familjedag. Det var ju trots allt söndag. Vi gick ut och gick i det sköna vädret och avslutade promenaden med årets första mjukglass. Mammsen jobbar ju på sin vikt, så vi beslutade att dela på den. Vilket även är smart för ekonomin för OJ va dyra glassarna är nu för tiden alltså. Otroligt. När vi satt där i solen och njöt av mjukglassen med noisette (jag som eg tar noisette med mjukglass hihi), så kunde vi ju inte låta vår tredje nya familjemedlem bara få sitta där och stirra längtande.. :) Nej, klart hon var tvungen att få sin första smak av just mjukglass och noisette..och ja det gick ju hem hihi.. Så lätt har nog munnen aldrig öppnats  :-)

Nu vaknar hon hör jag så det blir dags att slänga i sig i några kläder efter väder (om jag ens har det då jag på ett år typ hoppade från xs/s-XL-XXL och inte har nåt i mellan nästan) och ta en promenad, med lite utdelning av påskägg, innan det blir dags för att sola lite :)

ha det så trevligt allihop

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards