Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Angelica - 17 januari 2011 19:23

Idag är vår underbara dotter redan 20 veckor. Va tiden bara flugit förbi sedan hon kom till världen. Innan dess, när hon låg i magen, gick

inte tiden lika snabbt. Idag tänkte jag just på den tiden. Rättare sagt den tiden för 1år sedan. Eftersom man hör mycket om folk som har

magsjukan just nu, så kom jag att tänka på hur jag låg och spydde förra januari. Fy fasiken va otrevligt det är. Den gången var det iaf inte

av vanliga gamla magsjukan. Den är hemsk nog, detta var pga en helt annan orsak, en lycklig orsak, ett kärleksbevis som växte inom

mig, ett liv. Vår dotter. :-)
Meeeen, just då var det nästan inte det man tänkte på kan jag säga. Usch, jag kan inte idag tänka mig in i hur hemskt jag mådde, men

jag minns ändå att jag sa att som jag mådde då, var inte i närheten av 10 baksmällor samtidigt ens..usch usch va dåligt jag mådde.


Den 11 januari fick jag sjukskriva mig då jag börjat må så dåligt. Trodde dock det skulle bli bättre efter några dagar, inte trodde jag att

det skulle byggas på mer och mer och på allt fler sätt. 16e så åkte jag med min sambo till Borås för att hjälpa honom servera och grejsa

då hans syster hade fest. Usch vilken jobbig bilfärd när man mådde dåligt. Kul också att komma i gosekläder, när alla andra va

uppklädda, samtidigt som jag fick förklara att det inte smittade, då ingen visste om att jag var gravid :) Trodde dock att jag skulle bli

bättre, men dagen efter, alltså den 17e, som idag, så blev jag ist värre. Då började jag spy riktigt mycket och detta fortsatte mer varje

dag den veckan. Jag hade så öm mage att inte ens en tygbit fick snudda för det gjorde ont på nåt vis. Tortyr. Jag låg i soffan och kunde

inte röra mig nån mm knappt utan att få "ont". Sambon kom hem på rasterna för att hjälpa mig på i mig nån mat och fann mig flera ggr

sovande på badrumsmattan, då jag inte klarade av att gå. Förstår inte hur jag klarade mig till vårdcentralen den veckan för att göra

tester..usch usch. På torsdagen fick jag inte ens i mig vatten och var jättedålig, så vi ringde KSS och fick tid att åka in på fredagen. Det var

nästan så jag inte kom dit, då jag nästan inte fick skjuts (helt idiotisk att människans bästa inte går först men men det var 2010). Jag var

så nervös för bilfärden dit och hade med mig spyhink i bilen och även in igenom hela sjukhuset. Såg kanske roligt ut :) Men hellre det

än spy på golvet.
Det var första gången jag fick se vår dotter. Eller ah, det var verkligen inte nåt man kunde se eg, men jag kunde ändå se hjärtat slå..helt

otroligt att lyckas se det i v7 tror jag..mäktigt.. Jag klarade mig iaf från att bli inlagd..gööött. Sen var det bara att åka hem och fortsätta

illamåendet och alla andra symtomer som uppstod de närmsta månader då jag var sjukskriven..


Den 17januari 2010 så spydde jag, mådde skit, var smal och hade ett kärleksbevis växande inom mig.
Den 17januari 2011 så spyr jag inte (än så länge om man inte blir smittad av alla magvirus nu när de flyger runt): vilket är underbart, jag

har en kropp som jag mår riktigt dåligt av och jag har en frisk 4.5månaders dotter :-)
2010 Var vi 2, jag var ensam hemma.
2011 är vi 3, jag är aldrig ensam hemma och
Savannah står på bänken och kikar ut genom fönstret när pappa kommer fram körandes med bilen :-)
Som vi fantiserade så om förra året. hihi. Om några månader kanske hon kan stå själv, faktiskt se pappa och vinka också :-)


    

Ovido - Quiz & Flashcards