Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Angelica - 12 januari 2011 16:23

Jag vaknar och ser klockan stå på ca 08.20 Lite tidigare än vanligt. Brukar på nåt vis alltid vakna just 08.32 lite skumt men men. Då brukar iaf min lilla dotter ligga och sprattla i sin säng och försöker på sitt vis få uppmärksamheten från mamma för att få gå upp.

Varje morgon går jag först och drar upp rullgardinerna, för att se hur dagen kommer påverkas av vädret. Idag hade det återigen snöat 2-3cm. Jaha, men det vara bara runt -1C. Pappsen fixar vällingen och jag och Savannah placerar oss i soffan och väntar in flaskan. Alltid lika kul att höra Savannahs ljud när hon väntar på maten, för att sen bli knäpptyst och nöjd när den är där..hihi.

Hon har börjat vakna innan hon själv har sovit klart nu på dagarna. Så efter sovit liten stund till så vaknar hon alltså. Dock inte på det bästa humöret. Men vem är det,efter för lite sömn? :) Hon vill så mycket, men kan inte och detta är ju ännu mer retsamt, efter för lite sömn hihi. Det är höga toner av missnöjdhet och man ser på ögonen hur trött hon är. Vi beslutar oss för att lägga henne i vagnen och gå ut lite. detta var ju super, för lilltjejen. Hon somnade direkt och sov så gott ca 1h till, ute i vagnen, när mamma och pappa hade gymnastikövning av nåt slag. Ja, det blev ju nästan så när vi försökte ta bort snön som tillkommit och under den var det ju is is och mera is. Glashalt överallt.

Dumma minus/plus grader som velat ihop med snöblandat regn och gett den isen..

Nåt mer dumt med det vädret var att det väckte liv på djur jag iiinte gillar.

I söndags stod jag i köket, när jag tyckte nåt sprang förbi mina fötter. Tänkte, asch det är nog en dammråtta, men kollade för säkerthetsskull. Det var en jättespindel. Beigebrun med puckelrygg :-P

Jag hämtade ficklampan och lyste på den så David kunde ta den. Men av gamla erfarenheter, så är han ibland lite seg så de hinner smita och då går man där med hjärtat i halsen om den finns nånstans nära..

När han tog pappret mot spindeln så började den röra sig och ooosch va det kröp i min kropp och jag backade och paniken stiger. Fast han faktiskt fångar spindeln så springer jag in i andra rummet när han ska slänga ut den hihi.

Sen vågade jag ju knappt sätta mig vid Savannah på golvet igen ..usch. Bävar för allt det i sommar. När jag knappt vågade gå in på toaletten. Vågade knappt ta in handen på lampknappen, inte titta in fall de va på dörren eller ja nånstans. Ni har nog aldrig sett någon pissa och duscha så snabbt haha..


Idag kom även annat på besök. Möss var tillbaka i pannrummet. Vissa i denna grupp är riktigt smarta. Vi har fått specialfällor av anticimex, men tycker de verkar sämre faktiskt. Flera ggr har de lyckats ta maten och smita. hur de lyckas vet jag inte. Men idag hade en fastnat, fast med bara benet eller något, för den levde och hade flyttat runt fällan och satt bara och kikade. Ingen av oss är sådana som kan döda den, även om vi vill för dens skulle.. så vi funderade vad vi skulle göra. Så sött satt den och kikade. Men när vi väl tänkte försöka oss på att släppa ut den, så hade den smitit.. Kvar satt hud och hår i fällan..haha..såg lite roligt ut.. Men vilken kämpe..verkligen gjort allt för att komma loss och inte gett upp..

Ovido - Quiz & Flashcards