Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Angelica - 1 juli 2012 20:23


 

Jul Jul, strålande Jul..

..mitt i sommarens...öhm, mulna dagar.. Hamnade vid gamla filmklipp i datorn. Först råkade det komma fram ett klipp när

Savannah var runt året (förra sommaren) och skrattade åt sin rädsla för dammsugaren.

Vilket underbart skratt. Minns det klippet så väl. tittade på det flertal ggr. Sen fann jag när hon tränade på att gå och även när hon skrattade såååå där superunderbart som småbarn gör, när hon kastar klossar i en låda. Ojoj. Man ler så det värker i hela ansiktet :) Självklart blev man mersugen att kika på nåt mer filmat och samtidigt minnas alls som igår, men samtidigt så länge sen. Blandad känsla när man ser hur stor utveckling ens dotter gjort bara på månader. Hamnade på julmorgonen 2010. Vår första jul som en familj. Med en nästan 4månaders liten tjej. I första klippet ligger hon och sprattlar i sin spjälsäng som är helt julröd med

täcke,kudde och spjälskydd :) Nästa klipp är det jag ska lägga upp här. Ojoj, mörker ute, det enda man ser är att det lyser lite vitt från marken. Tända ljus i röda lyktor på bordet, julröda gardiner, dukar

och annat. Datorn står på med julbakgrund och spelar julmusik..ääälskar julmusiken. Samtidigt står de två viktigaste personerna för mig framför mig. Min älskade man (då fästman) som håller i vårt skapta mirakel. Vår dotter Savannah på 4månader. Sååå mysig känsla och jag längtar tillbaka till just den stunden.. Men det är ingen idé.. Ist längtar man till nya stunder..


Fantasierna flyger iväg när jag ser julen i år framför mig. Då kommer jag ha två barn(

och en man). En på 2år och 4månader och en på 4-5månader. Dubbelt så mysigt alltså :) 

Den ena sliter upp julklapparna medan den andra ligger på fällen och viftar med benen

:-) Ljuvligt. Hur ska man julpynta i detta hem tro? Var ligger julskivan och julbrasans dvd att sätta i

för att få bild på tvn. Ska julgranen stå där jag tänkt och kommer den faktiskt få stå kvar med en 2åring där pillandes? :-P Julmusiken kommer strömma ut och förhoppningsvis är det mörkt ute med tända ljus och massa julklappar under granen..ja jag fortsätter drömma mig iväg... :)

Av Angelica - 1 juli 2012 14:28

..kan det vara tills vi får hit vår fjärde familjemedlem. Idag går vi in i v 34 och har alltså en dag mindre än 7 veckor till BF. Endel börjar säga det närmar sig nu och endel tittar på mig med förvånade ögon och

hakan vid marken och säger rakt ut "va, är det hela sommaren kvar?, ska du inte ha

typ..NU?" Nej nej, tyvärr är inte läget så..får allt slita mig igenom några veckor till. Först kommer två veckor till hemma utan hjälp av maken på dagarna, då han jobbar,

men sen är det bara räkna dagarna hemma tillsammans som tre innan vi är 4..


JAg satt här om dagen och kikade på gamla foton. Hittade kort på mig från BB och kort

året efter när dottern fyllde 1år. Ojoj, vilken skillnad. Det är faktiskt knappt så man

känner igen mig. Visst på kortet året efter hade jag smink och jag hade solbränna och

det gör faktiskt väldigt mycket. MEEEN, ändå. Vilken skillnad det var. Viktskillnad runt

30kg gör mycket. Å nu kommer augusti igen och med en förmodan stor jag igen..man

blir lite nyfiken på veta hur man ser ut nästa augusti..men det kanske är bäst att inte

veta? :P Det blir till att kämpa i höst igen. Hur nu detta ska gå, kan jag undra som sitter här med

jättesötbegär och värkande fogar och annat..men men :)


Igår var det jordgubbensdag och vi var framme och kikade mellan 9,30-14 ca. Efter en

halvtimme hade ju gärna min kropp gett upp, men min hjärta vägrade. Nu skulle det

röras på fläsket och Savannah skulle få njuta av att se människor, dra lotter och annat

skoj :) Vi var ju visserligen där redan kvällen innan 1h, för att vara säkra på att få se allt

om regnet skulle bli ett hinder, men det går ju gå dit igen :) Kroppen värkte rejält och det var kämpiga steg mot bilen när vi skulle ge oss hem.

Trodde jag skulle bli sängliggande resten av dagen, men det gick hyffsat okej faktiskt.

Hade ju dock en del sammandragningar och även nån liten förvärk senare mot kvällen,

men det va det värt. :-) Huvudsaken var att vi var ute och njöt som en familj ska. En familj som snart är 4..kan man tänka sig det? Vi mötte på en ur föräldragruppen som

hade med sig en nyfödd..vilka småå fötter..osch va man drömmer sig iväg när man ser

sådant smått sött :) Behöver dock inte drömma så länge till..Snart är du här. Vem du nu

är :) Ibland undrar man dock om man faktiskt drömmer.. kommer alltså jag om nån vecka

eller månad gå utan dessa sparkar och buserier i magen? kommer jag kunna lägga mig

på magen igen? haha, kommer jag kunna gå som en människa ist för en gungande

anka? haha..Kommer jag kunna känna min bebis hud mot mina fingrar och i min famn?

osch..längtar :)

Ska bli underbart att se Savannahs min och reaktion när hon träffar sin lillasyster eller lillebror första gången.


 



Du är på dag 232 av 280. (82,9%).

är i vecka 34.

Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).

Du är i 8:e kalendermånaden. Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).

Du är i trimester tre.

Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012

Du har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ovido - Quiz & Flashcards