Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Angelica - 15 juli 2012 11:29

Ja i fredags va det dags..att ta av sig ringarna..det var ett svårt beslut och ännu svårare att göra.. För vigselringen hade ju mindre mått än förlovningsringen och dessutom hade den inte lika jämn och "len" undersidan utan den var vassare och med streck/kanter. Aj aj kan jag säga. Jag har visserligen inte gått upp mycket på fingrarna...än.. men tillräckligt iaf. jag har flera ggr kikat under ringen och sett att det gjort riktiga skavmärken, men jag ville verkligen inte ta bort den.. men nu kändes det som att det kanske är säkrast för att ens lyckas få av den så det inte stryper blodtillförseln..Typiskt, jag som ville ha dom på BB.. men jag får väl kanske ändå inte ha dom på om jag snittas för alla infektionsrisker osv. Påtal om risk så var det iaf en rejäl risk att väntat så länge med att få av ringen. trots jag tog den under kallt vatten och tvål så satt den nästan fast vid den lilla "kullen" på fingret. Ajaj va rött fingret var och va ont det gjorde att få av den. trodde den skulle fastna där i mitten. Sved i mängder och man ser nu fortfarande, flera timmar senare, märkena runt fingret. Aj.


För övrigt vad har hänt denna vecka..jo veckan med mer klagomål om sina krämpor har börjat allt starkare. Det kommer nog bli en jobbig sommar känns det som. Fogar, blygdben, tung mage, huden..ja mycket ska små jäklas med en och det som verkligen gör det jobbigt är att jag knappt kan sitta vid matbordet och äta. Får då sammandragningar och magen är dessutom långt ner så det spänner även tryck mot benet och jag kan inte sitta på något vis. blir tokiiiiig.. Ändå visade mitt SF mått 34,

vilket är i övrekanten som vanligt, men ändå 1cm mindre än förra graviditeten nu. Ojoj hur ska detta gå om jag fortsätter växa, vilket jag lär göra..hmm..


Påtal om stor mage som verkligen hänger fram och ner så va vikarie BM väldigt förtjust i den verkade det som. Hon stod och log och pratade så glatt om att det var kul att se en mage som verkligen var bebismage. Den bar verkligen bebisen rakt fram och det gör inte alla..ojoj..å hur man såg hur bebisen låg så lätt och även kände det, då rumpan stack upp i vädret när hon kollade positionen haha :) Mitt blodtryck var som vanligt lågt 105/55 och inget i urinet så det var bara tumme upp för alla saker. gött. På måndag är det dags att kika på lill*n där inne. Skönt. VIll kolla så läget är bra. Blir allt mer och mer nervös nu när det närmar sig, att nåt ska gå fel och med en blandning hormoner och krämpor så kan det ibland leda till lite tårar..men då kommer ju Barn nr ett och gör nåt hyss som får en att skratta..tex snott alla mammas trosor och satt runt huvudet och ser då ut som en pirat haha :)


Torsdag var det en dag vi väntat på..semester..ojoj så skönt..äntligen kommer pappsen hem och kan avlasta med att åtminstone hjälpa till med det rörliga barnet utanför magen när jag tar hand om den busen innanför.. För oj va de båda busar. Savannah har då hjärna till att komma på allt. en snabb sekund och hon får för sig att klättra upp på bänken, öppna skåpet, ta ut saxen (som jag inte vågat ha i lådan haha) och även mina järntabletter.. Ja ni vet väl,. är ett barn tyst - gå direkt och titta, då

är hyss på G..hehe


Igår kväll var vi ute och gick en liten promenad..det var inte många meter innan min kropp ville ge upp. Shit va ont jag hade sen. Låren va spända, svanken värkte, magen va stenhård och ja jag var inte bekväm i situationen resten av kvällen så att säga.. Tänkte det kanske är sådant som behövs sen för att få igång förlossning hehe, men ändå - hur skulle man orka det då?

va ju helt slut. Påtal om få igång förlossningar så längtar man ännu mer nu. Igår fick jag veta att min kusin, som väntade tvillingar två veckor efter mig (alltså om 7veckor) fick sina små gossar igår morse. Snacka om att man nu är ännu mer sugen och längtar mer..ojoj.. Idag är det alltså mindre än 5veckor till BF..men känns som eeeevigheter bort. Speciellt nu när alla fått och kroppen verkar jävlas allt mer. Dessutom fortsätter vikten att stiga. Var glad i fredags för då var det bara 300gr + sen i söndags, men besvikelse när jag ställde mig på vågen idag och hade gått upp sammanlagt 1,4kg sen förra söndagen..whyyy..? MAX 1kg åtminsone, inte ens så mycket tack.


Du är på dag 246 av 280. (87,9%).

Du är i vecka 36.

Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).

Du är i 8:e kalendermånaden.

Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).

Du är i trimester tre.

Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012

Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning

Ovido - Quiz & Flashcards