Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Angelica - 21 juli 2012 13:07

Tänkte att jag får skriva idag, då vi har lite minikalas för Savannah imorgon. Hon fyller ju

2år om 1månad och 1 vecka, men vi tänkte att vi tar kalasen nu innan bebisen föds, för

att slippa all den stressen och massa besök med en nyfödd sen. Å vem vet när man får

egentligen. Idag är det 4veckor till BF. Imorgon går jag in i v 37. och de flesta vi möter

påpekar att magen har sjunkt ner och att de tror jag kommer få före bf.


Igår var tex jag och en vän på Hansons för att äta en mjukglass. Ägare tittar på mig,

pekar på magen och säge allvarligt; det är två där inne? Jag: Nej, bara en. Hon: Men den

kommer snart? JAg: nej om 4veckor. Hon: OM FYRA VECKOR med högre röst och

förvånat ansiktsuttryck. haha. folk runt om började änna kika lite..


I tisdags så fick jag också en kommentar när vi var på leklandet. Hade varit där i ca 10min

när en mamma ställer sig bredvid mig och säger: när ska du ha, imorgon? Jag: Nej om 4

-5veckor. Hon påpekar förvånat att magen är så långt ner och stor.


Å jag visst är magen stor. I måndags var jag inne på lite ultraljud och ctg koll. Bebisen ska då i medelkurva ligga på

ca 2,6kg. Vad uppskattades min skatt till?.......trumvirvel..jo 3,4kg. Förvånad? Delvis ja.

Jag visste ju att den låg en kurva högre en månad tidigare, men att höja sig ännu en

kurva trodde jag inte. Inte konstigt att jag har väldiga sammandragningar, trött svank

och mage och fogar samt blygben värkar och ömmar. Den verkade även vara lång. Jag satt sedan och uppskattade viktuppgången med savannah och med denna

busungen. Det är svårt att säga alltså. SKulle denna fortsätta gå upp som den gjort varje

dag hittills senaste månaden så skulle den väga ca 4,9 på BF dagen. Men det kan ju

ändras så klart. När jag kollade Savannahs viktuppskattning sist, så var hon ju ockås stor

och gick upp mycket per dag. Hon vägde ju 4460 en vecka före bf. så det kan ju bli rättså

lika här. Hoppas verkligen jag får chansen att använda alla söta 50 kläder jag köpt ju :) Nu är ju nedräkningen rätt rejäl som tänkas kan.. :) Enda som finns i ens huvud typ.

Efter ultraljudet så tog vi en ctg kurva. Något som den där inne iiiinte uppskattade alls.

Bm sa att jag har ju rätt runt på magen eftersom bebisen är rättså stor så den lilla runda

grejen som satt på magen var väl retsam. Haon börja sprattla, sparka och gunga hela

magen. Det var full fart. Bm bara skratta åt den. Pulsen flög upp och va riktigt irriterad

på apparaten. En okej omgång att bli godkänd av apparaten brukar väl vara ca 15-20min,

men efter 1h  och flyttandes osv så slutade datorn och gav oss ig. VI skulle få komma

tillbaka nån timme senare och försöka få godkänt då. Då fick jag testa att ligga på sidan

och det blev ju lite bättre, men det kom ändå sura sparkar därinnefrån..hahah. Så

tillslut fick bm a loss grejen från banden runt magen och sitta hängandes över mig och

hålla i den. efter 20min fick vi äntligen godkänt och kunde åka hem :)


Tisdagen åkte vi ju då till Stellas lekland. Något som blev väldigt bra. Savannah lekte för

fullt med pappa i alla klätterställningar osv. Mamma blev riktigt avis. Nästa år är det

bannemej min tur att klättra med där hehe :-P Det hon fastnade mest för var dock sparkcyklarna. De för stora, som hon inte kunde

sitta på och nå ner ens, men hon gav sig inte. Hon gick på tå runt allt och runt och runt.

Enda stället hon verkligen fokuserade på och höll sig kvar på så länge, rastlös som hon

är.


Senaste veckan har jag fått se små fötter tryckas upp under magens skinn flera ggr. Riktigt fräckt. man kan verkligen känna var hälen slutar :) Å vad  nyfiken jag är på vad det är för liten person där inne :) Varje morgon vaknar man och tänker att inget har hänt än..



Du är på dag 252 av 280. (90%).

Du är i vecka 36. Du har gått 35 fulla veckor och 6 fulla dagar (v35+6). Du är i 8:e kalendermånaden. Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Du är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012 Du har 28 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ovido - Quiz & Flashcards