Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Angelica - 8 juli 2012 12:58

Satt igår och kikade i min bok om Savannahs graviditet. VIlle jämföra lite hur jag mått och absolut

hur jag såg ut denna period hehe. Jag var ju absolut större sist alltså, men suck så går jag upp väldigt mycket nu. Va nöjd med att jag

inte hade gått upp nåt mellan söndag och torsdag och tänkte då att det kanske blir max 0,5kg

denna vecka..men hepp..vad händer..1,1kg plus visade den dumma otäcka vågen idag igen. suck.

Visst går bebisen upp mer nu, men hallå. inte så mycket. Tror dock det börjar komma lite vatten

och svullnad av det kvava värmen som varit. Haft väldigt svårt sova på nätterna pga det. Inte

riktigt vetat vart jag ska ta vägen på dagen heller. Inte nog med att man känner det är svårt att

andas som en stor vandrande apelsin, men att det faktiskt knappt finns nån "luft" att andas gör ju

det inte lättare.pust MEN MEN.. jag är ändå nöjd med att det inte är varmare hehe. Kan hålla sig

runt 20C och lite lätt ljummen bris typ resten av sommaren :) Jag såg också på korten att jag har magen mer ner denna gången nu än vad jag hade sist.

Visserligen satt ju Savannah i säte hela tiden och denna verkar busa runt rejält ännu och inte

riktigt kunna bestämma sg. Tror dock den ligger neråt iaf. Ska bli skönt med mvc denna vecka och

spec mvc nästa vecka.. känns som läänge sedan nu när mycket oro kommer över mig för sista

tiden.

Har lyckats packa i lite kläder till mig i BB väska nu också. Pappas, bebis och lite praktiska saker

har ju varit packat ett bra tag redan :) men mig har ju varit svår då jag inte vetat hur mycket jag

skulle gå upp och inte kan jag packa ner de få kläder jag kommer i haha. Savannahs väska bör ju packas också, men shit så mycket det ska packas bara för det är sommar.

vintern vet man ju är kall. då packar man långärmat liksom. nu är det kortärmat och långt, tjockt

och tunt, vanliga kläder och sovkläder ohc ja aaallt.


Satt ju tidigare i veckan och kikade på filmat när Savannah, storasyster, var liten bebis. Osch. har

hon varit så liten? :) satt jag här för två år sedan med en ännu större mage och hon faktiskt låg i

där? Nu sitter hon här bredvid och hon har starka och många åsikter som hon gärna delar med sig

utav :) Tänka sig då om 2 år sitter man där med två busar. Hur lika kommer dom vara? till sätt och

utseende.. spännande.


Har även fått för mig att göra en bröllopsbok om allt innan och under bröllopet. Har nästan ångrat

mig redan, för osch så mycket bilder det finns. Hur ska jag kunna sortera ut för de får absolut inte

plats. Man vill ju få sig en bild av varje ögonblick nästna. När man prövar klänning,smink,gör

ordning inbjudningar och allt. Hittade roliga kort att se på när jag var igång. Var jag verkligen så

smal? ANsikte,axlar,ben..ja..ser ut som en annan människa mot vad jag är idag. Men det märkte

jag nog knappt inte själv då för det enda jag fokuserade på var min dumma mage och dess

falska-tredje-månaden-synen eftersom magmusklerna inte gick in riktigt. HOPPAS verkligen det går denna gång.. komme bli hårt slit.-..pju..nån som hänger på mig och

motiverar att ut och gå osv? göra mig sällskaP?är så ju såå segt att gå själv. men gå det ska det

göras då jag klarar igen. Så nu ska jag ta mig lite glass och njuta, för i höst blir det inget sådant alls.skoj


Du är på dag 239 av 280. (85,4%).

Du är i vecka 35. Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0). Du är i 8:e kalendermånaden. Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Du är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012 Du har 41 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ovido - Quiz & Flashcards