Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Jul Jul strålande Jul..

Av Angelica - 1 juli 2012 20:23


 

Jul Jul, strålande Jul..

..mitt i sommarens...öhm, mulna dagar.. Hamnade vid gamla filmklipp i datorn. Först råkade det komma fram ett klipp när

Savannah var runt året (förra sommaren) och skrattade åt sin rädsla för dammsugaren.

Vilket underbart skratt. Minns det klippet så väl. tittade på det flertal ggr. Sen fann jag när hon tränade på att gå och även när hon skrattade såååå där superunderbart som småbarn gör, när hon kastar klossar i en låda. Ojoj. Man ler så det värker i hela ansiktet :) Självklart blev man mersugen att kika på nåt mer filmat och samtidigt minnas alls som igår, men samtidigt så länge sen. Blandad känsla när man ser hur stor utveckling ens dotter gjort bara på månader. Hamnade på julmorgonen 2010. Vår första jul som en familj. Med en nästan 4månaders liten tjej. I första klippet ligger hon och sprattlar i sin spjälsäng som är helt julröd med

täcke,kudde och spjälskydd :) Nästa klipp är det jag ska lägga upp här. Ojoj, mörker ute, det enda man ser är att det lyser lite vitt från marken. Tända ljus i röda lyktor på bordet, julröda gardiner, dukar

och annat. Datorn står på med julbakgrund och spelar julmusik..ääälskar julmusiken. Samtidigt står de två viktigaste personerna för mig framför mig. Min älskade man (då fästman) som håller i vårt skapta mirakel. Vår dotter Savannah på 4månader. Sååå mysig känsla och jag längtar tillbaka till just den stunden.. Men det är ingen idé.. Ist längtar man till nya stunder..


Fantasierna flyger iväg när jag ser julen i år framför mig. Då kommer jag ha två barn(

och en man). En på 2år och 4månader och en på 4-5månader. Dubbelt så mysigt alltså :) 

Den ena sliter upp julklapparna medan den andra ligger på fällen och viftar med benen

:-) Ljuvligt. Hur ska man julpynta i detta hem tro? Var ligger julskivan och julbrasans dvd att sätta i

för att få bild på tvn. Ska julgranen stå där jag tänkt och kommer den faktiskt få stå kvar med en 2åring där pillandes? :-P Julmusiken kommer strömma ut och förhoppningsvis är det mörkt ute med tända ljus och massa julklappar under granen..ja jag fortsätter drömma mig iväg... :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards