Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Ännu en dröm blir sann...

Av Angelica - 7 augusti 2011 17:25

Denna vecka har varit stor på många vis.
Jag fyllde 25år och hade kalas här hemma. Det hade busats lite i trädgården på natten med kläder,skyltar och toapapper :-)

     


Vädret blev precis perfekt. Sista dagen av sådant underbart väder verkar det nästan som :/

     
Savannah va jätteredig när det kom massa folk på kalas och det var varmt. Hon charmade som vanligt. Dansade och flina upp med sitt stora leende med alla sina små tänder. Det är nåt hon märkt att alla gillar det senaste. Därför ler hon jättemycket så att ögonen drar ihop sig och läppen åker upp och visar tänderna rejält..hihi..
Något vi märkte efter kalaset var att lilltjejen faktiskt varit duktigare än vi trott. Hon hade nämligen fått en tand under dagen. Helt oväntat. Den hade inte ens visat sig under senaste tiden. Kom från ingenstans. Så det var tand nr 5 igenom. Det förklarade också varför hon kvällen innan helt plötsligt hade mellan 38,5-39C feber- Högsta hon haft. Visserligen har hon bara haft minifeber en gång utan orsak och en gång efter spruta.

  

Fredag var det regn och rusk ute och jag skulle åka på hemlig resa. Visste inte var. Men vi skulle vara borta ett dygn. Första gången Savannah skulle sova borta från sin säng. Hur skulle det gå tro?

Speciellt när hon är väldigt hemmasängig. Inte bil och inte vagnsömn.. nej icke.
Vi hamnade i Borås tillslut och på ett Grand Hotel. Vi hade inte varit där länge förrän jag fick order om att byta om för att gå på helkroppsmassage nere på ett spa som fanns på hotellet.
När jag kom tillbaka så hade inte lilldockan lyckats somna och även krånglat med maten. Fick i sig mat av mamma direkt så det va skönt det var gjort, men sömnen var fortfarande ett problem faktum.
För att få ihop allt så gick vi ut och gick en sväng. Ena stunden va det regnfritt,nästa spöregn och så höll det på varannan minut typ.
Savannah som var trött också satt i en vanlig sulky typ ingömd i ett regnskydd. Helt plötsligt försvann sittformen med huvudet uppåt..när vi kikade fram så hade hon suttit upp och somnat snett framåt

mot kanten på vagnen..sååå sött :-) min trötta docka mitt i spöregnet..folk måste undrat vad vi körde runt egentligen haha..

    

Vi försökte byta över henne till liggvagnen, men då vaknade hon tyvärr, men det gick bra ändå. Vi passade på att gå och kika i Borås och även handla. Efter det så blev det pizzamys. Denna vecka har jag ju skippat viktväktarna och bara levt. Gött, men man har ändå på nåt

sätt lite gränser. Väljer ist cola zero, slutar äta när jag blir mätt ist för fortsätta för det är gött och väljer hellre att strunta i godiset för jag inte är jättesugen, än ist för att äta ändå. Känns bra. :-)

Efter det gick vi upp på rummet och beställde med lite drinkar. Ojoj, va god min röda var. Dagen efter kände jag mig änna lite bakis haha.. så går det när man inte druckit på mer än 1.5år stortsett..

    

  
När Savannah väl hade somnat för natten, så frågade jag min älskling vad det var för sak han hade med i barnvagnen som jag inte fick se och vad det var för små nycklar jag fått här omdagen.
Han gick då och hämtade en igentejpad liten låda. Där i hade han tagit min hjärta ask och i den hade han lagt en "fejk" ring som skulle vara symbol till frågan "VILL DU GIFTA DIG MED MIG???"

           
Jag var helförtjust i ringen och tycker gött och väl att man kan ha sådan ist för äkta svindyra hihi.. Så förtjust att jag glömde svara..hihi.. Han fick fråga efter ett svar igen.. som SJÄLVKLART var JA :-D
Så berättade han hur planen var och blev förstörd..

Hehe..det va menat att bli romantiskt friat faktiskt.. men just den dagen bråkade allt.. det började spööööregna och Savannahs första kväll borta så hon hade problem att sova eftermiddag och va därför jättetrött. Men trots det så var vi ute och gick i Borås, och så skulle vi ut och leta matställe.

Han la nånting i vagnen som jag inte fick se..:-) Han hade tänkt ta fram ringen när vi gick över Viskans bro, men det spöregna..

     

så då tänkte han göra det under en sådan där slags..hmm.. vit stor paviljong i parken där.. då hade det blivit romantiskt under tak med massa regn runt om oss.. men så satt det en snubbe där och förstörde allt suck..så vi gick ju vidare pga savannah och regn mm..så det blev inget då..tillslut fick han göra det på hotellet när Savannah somnat för att åtminstone få känslan av att det

var borta och inte hemma. men men ..denna gång får man väl se det som tanken är den som räknas

:-) men det va väldigt synd.. jag hade tyckt det va mysigt mitt i regnet också..hehe



När vi kom hem och gjort i ordning lite och Savannah lagt sig så satte vi oss med varsin dator och började kika efter bröllopsplaner. Jag som har sååå extremt Mycket fantasi och är en hopplös romantiker fick massa idéer. hur ska jag kunna välja..?? :-) JAg har ju dessutom extrem beslutsångest och vill göra mycket detaljerat och organiserat.. Fick började med att göra typ 20 olika mappar, men olika filer och bilder i, men ja jag vet knappt vad jag gjorde. allt gick i farten. Ikväll är det till att fortsätta :-)

Jag kan bara sitta och titta på mina små skatter ibland och bara njuta.. VIlken kärlek. Min lilla familj.

Är det verkligen jag som ska få gifta mig? Ha min lilla dotter i liten tärna klänning så sött gående framför oss till målet..ojoj vilken dröm som ska bli sann :-)  

               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards