Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Angelica - 26 augusti 2011 18:52

Ibland kan man verkligen njuta av livet. Om vi bortser ifrån att jag blev väckt klockan sju i morse...av en FLUGA..ååh, jävla sak som satte sig på mig heela tiden. fick tillslut sätta mig med ögonen i kors och flugsmällan i högsta hugg. Efter en stund är monstret död och jag fortsatte

att sova. Vaknar vid 09.15 och hoppar upp för att göra ordning mig,då jag ska åka till frissan och klippa mig.Det sker inte alls så ofta som det borde göra, då mitt hår växer så otroligt snabbt. 

Men men pengarna finns inte till för det. Jag ställer mig på vågen och blir glatt överraskad. Visst det var bara några hundra gram, men det var neråt och till en vikt jag inte sett på 2år..jippi :-) Innan klippningen så inser jag..shit va e klockan? Jag ska ju sätta in vår dotters grattis annons i tidningen innan klockan 10 för att den ska vara inne på måndag, dagen innan DAGEN :-) Springer till datorn och startar. Hoppas inte damen i fråga tänker vakna och vilja ha mig just då. Vilket hon heller inte gör. Henne fick vi gå in och väcka strax innan tio. Där låg och

bara och myste vår gullunge :-) Hon älskar sin säng.


Jag slänger i mig ett äpple och drar iväg till frissan. Det blir kanske 6-7cm kortare?! och skitbra :-) Frågan är ju bara hur bra det blir när jag gör i ordning håret själv sen. Man har ju inte riktigt tiden, tålamodet eller ögon i nacken för att platta så noggrant. Well well. För idag är jag

jättenöjd. Jag passar på att gå runt och göra lite ärenden. Byta ut en infunktionell cd och kolla upp blommor inför brudbukett osv.. lite skoj. Vädret är underbart skönt. Vem kunde tro det skulle ske mer i år?
Jag drar mig hemåt igen och är så nöjd med håret att jag kan inte låta bli att testa lite kläder i garderoben också. Hittade några plagg som faktiskt döljde magen hyfsat bra.. Underbart. Inte samma 4 plagg jag alltid går i :-) så kul. Jag blir ännu gladare och passar på att skutta runt och skratta och dansa lite med min mysiga dotter som dansar takt med mammas dans och sång :-P


Nästa steg är att åka fram till Vara igen, fast denna gången med hela familjen och passa på göra lite ärenden och bara njuta av det underbara vädret till en VV promenad :-)
Solen steker och det kvava vädret slår till då och då. Vi hinner träffa på många och säga några ord. Kikade på lite dekorationer till framtida bröllopet och bara njöt av livet. Lilltjejen hade på sina fina sommarskor vi köpte i våras som hon som tur va hann ha på sig innan vintern.

Imorgon är det dags för vår dotters första barnkalas och har vi turen så kommer det vara de 28C som de lovat för då kan småttingarna få krypa i och ur lite barnpoolar och ha så skoj.


Glad är man då iaf. Nyklippt och kommer i nygamla kläder. Känner sig lite fräsch :-P Då toppar humöret. Det är väääldigt sällan jag känner så.

Sen har jag min älsklingstjej som fyller 1år om några dagar och min älsklings blivande make som jag planerar bröllop med..Livet leker :-)


            Kortet ovan så ligger savannah och myser i vagnen när vi står ute och pratar på promenaden. Mormor säger "neeej men det kan ju inte vara sant..hon kan ju iiinte vara sååå söt alltså...se på henne..se vad söt hon e" :-)   Savannah har kul med mormor verkar det som, på ovan kort. och kortet under är hon lilla tuffingen, dock väldigt söt tuffing.  

Ovido - Quiz & Flashcards