Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Angelica - 3 augusti 2011 22:32

Here I go again on my own....


Idag satte jag mig med älsklingen och kikade på det vi filmat från BB tiden och första veckan hemma.. Ojoj, vilken känsla som smög över en när man tittade på det. Var det verkligen vi? Har vi upplevt de små skriken från en liten nyfödd? Hade hon verkligen plats nog att ligga inom mig?i min mage?
Oj ja..gott om plats om man ser på hur jag såg ut.. what was that? not me.. hur stor som helst verkligen.. från att vara en tjej på ca 160cm pendlande på en vikt mellan 50-55 så var jag helt plötsligt en tjej fortfarande på 160cm fast med ca 91kg..hur min kropp orkade vet jag inte. Sista veckan var nog verkligen på gränsen då jag knappt kunde röra mig..
När man iaf satt och såg på detta så fick man nästan en tår i ögat.. Sådant otrolig upplevelse. Att man har upplevt den är ett stort mirakel egentligen. Att man delade den stunden med någon man älskade. Har man nått en topp i livet som är omöjlig att slå? :-)

Nu 11månader senare har vi en flicka med full fart som ger oss glädje så det nästan gör ont i en när man tittar på henne. En kärlek så stark.
De senaste dagarna har hon även börjat gå iväg för sig själv. Helt plötsligt står hon upp och bara går iväg. Vissa gånger ostabilt och vissa inte. Alltid lika intressant att se. Misstänker att det kommer bara bli bättre och bättre och att hon då snart verkligen 100%igt går. Men jag kallar nästan detta för att gå på ett vis. Vad annars gör hon?


3/8-11


 
 

Av Angelica - 3 augusti 2011 21:31

"Idag" för ett år sedan blev jag oväntat överraskad av min älskling, när timmen slog över tolv och gick in på min då 24e födelsedag, kom en ring fram och frågan om förlovning :-)
Just då fick knappt ringen plats på mitt finger, eftersom jag var så svullen, då jag samma dag gick in i i v36 av min första graviditet och hade en vikt på 84,5kg vilket var ett plus på ca 30kg för mig.
Jag fick undertiden en låtsasring att ha (såg dock lika äkta ut som den jag har nu) inför minskande av storlek på mig och ring :-P
Jag har nu minskat den flera ggr och den är ändå lite förstor.
Dessa bilder är från förra året och detta året. Vår familj  har växt och jag har minskat :-D helt underbart. Nu är det till att fira resten av kvällen och några dagar :-) Kärleken, familjen och åldern..

Ser ni skillnaden på mig förra året och detta? :-P Här kommer lite DÅ och NU :-)

DÅ & NU

  

    

Vi två DÅ 

  vi två nu  

 min hand då   

min hand nu

Savannah då och mamma då..   Savannah nu   Mamma då   Familj nu   Mamma nu    

Ovido - Quiz & Flashcards