Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Det negativa med att börja må bättre..då slarvar man..

Av Angelica - 24 februari 2010 15:20

Ja, när man har en bättre dag, så blir det väldigt lätt att man glömmer av saker. Man översanstränger sig och helt plötsligt är man mycket sämre igen. Jag glömmer tex av att jag behöver äta och dricka oftare. Vilket jag nu gjorde. Behöver få i mig vätska och nåt ätbart varje timme, om jag inte ska bli dålig. Men ju bättre stund jag har ju lättare glömmer man tiden eller tänker att man mår ju hyfsat bra, inte så viktigt. Men ack så viktigt det är. Idag slarvade jag, med att inte äta varje timme utan glömde nån timme. Vad hände? Jo, jag blev helt skakig,snurrig,svimfärdig. När jag då skulle försöka äta så va det otäckt nog att jag knappt hade orken att lyfta upp gaffeln. Konstigt, men sant. Armen va helt borta. Fick snabb parkera på sängen för att få bort kroppen från sittande position och samla kraft. Jag gjorde eg ännu ett misstag än att glömma maten. När jag började må dåligt, så skulle jag ju lagt mig ner direkt ist och samlat kraft. Men bara för man mår bättre ibland och andra,exempelvis sambon, ser en som man mår hyfsat bra, så känns det som man klagar för minsta lilla och de tror man överdriver. Vilket man eg inte ska tänka så. För då fortsatte jag överanstränga mig ist fr lyssna på min kropp..dumt beslut..

Lärt mig min läxa för dagen tro?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards