Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

GraviditetsHormoner..

Av Angelica - 22 februari 2010 13:24

Ja, då har man skaffat sig en ny blogg då. Skrev massor förut, men har inte gjort det på ett bra tag. Men nu tänkte jag att det kanske var dags igen. Kan vara skönt att få ur sig lite. Litet, som stort. Viktigt som oviktigt.

Dock funderar jag på om det är vidare smart just nu. Varför? Jo, för jag har hormoner i överflöde.   Har ingen kontroll på dom alls känns det som. Riktigt otäckt ibland hur man helt plötsligt kan börja gråta utan att ens veta varför. Lite skrattretande också, samtidigt som jobbigt. Men hellre tårar för nåt fint/sött lr ledsamt på tv lr verklighet, än när hormonerna ist styr ens irritation och aggression. Då blir det en aaaaning värre. Speciellt när man inte ens riktigt vet varför.   


Jag säger då bara det: Oooorka alla dessa hormonförändringar :( Kunna gråta för inget, bli irriterad på det minsta och absolut ha ännu svårare för att hålla inne det man irriterade sig på förr, men lyckads låsa in då. :) :(

Kanske smart att inte utmana sig själv med att göra nåt lr träffa nån som irriterar en innan hormonerna startade.  :) Har man svårt att inte lägga en kommentar eller sätta en person på plats i vanliga fall, så lär det inte vara lättare med massa hormoner i kroppen :P eller vad säger ni? hihi.


Frågan är vilket som är jobbigast: att man själv knappt förstår vad som händer i kroppen eller att andra inte kan förstå det och bara tycker man verkar heeel knäpp och löjlig..hmm.. lär ta endel på en som person i andras ögon..

 
 
Tes

Tes

23 februari 2010 07:20

Heje! kul med bloggen! Nu kan jag ju följa dej ordentligt! Jag länkade dej från min blogg. Hoppas det var okej! Lycka till med underverket nu! Var rädd om er! Kram, kram!

http://www.tesans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards