Direktlänk till inlägg 29 april 2012

v25

Av Angelica - 29 april 2012 20:24

Dags för en ny vecka igen :-) Skojsigt. Denna gång har vi avklarat 24 hela veckor och går nu in i vecka 25.
Vad har hänt i veckan tro. Jo fått allt mer och mer kontakt med lill*n där inne. Haon busar mer synligt och märkbart varje dag. Skojsigt och mysigt.
Vi var på MVC och lyssnade på hjärtljuden och mätte lite allt möjligt. Detta har jag skrivit om tidigare, men kan ju säga igen att blodtrycket var lågt, bra blodvärde, inget i urinet och sf måttet lite i överkant som inte är förvånande haha.
Tänka sig att nu har den lill* fötter som är ca 5cm. Intressant med alla små faktan om vad de är och gör där inne.


Vad har hänt mer..jo jag har bakat mycket..testar lite saker och grejsar..vet inte riktigt varför..är kanske nåt slags "boande"? hehe. Vill gärna känna mig mer huslig och mammig för en dag är man ju kanske mormor/farmor :-P Dessutom kommer ens småttingar vilja baka när de växer upp förmodar jag.


Kikar massa efter nåt bra passande skötbord, men tycker att de flesta är idiotpriser på eller idiotgjorda. Förstår faktiskt inte tänkandet med dagens skötbord. Att ha för låga kanter som är livsfara, hyllplats (om någon) för långt ner så man får sträcka sig mer ifrån sitt barn och dess säkerhet och allmänt dålig plats att ha blöjor, kläder och annat. Självklart ska det finnas olika modeller, för folk har ju behov av olika saker, men när de flesta är , enligt mig sämre säkerhet och mindre plats på, så bör de tänka om. Det ska ju trots allt vara säkert och smidigt när man har ett barn som kan rulla iväg.


Du är på dag  169 av 280. (60,4%).

Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 0 fulla dagar (v24+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012
Du har 111 dagar kvar till beräknad förlossning.
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards