Alla inlägg den 27 april 2012

Av Angelica - 27 april 2012 17:15

Då var mvc mötet avklarat och det gick jättebra.Bara ett kilo plus sen sist börja ju bra. Urinet va 6,0. 8-9 är högt. Blodvärdet sist hade varit 122 vilket va toppen för 120 är lågt om man inte är gravid. En gravid kan ha ännu lägre.Mitt blodtryck va återigen lågt. Lägre än sist tom. 105/55. Inte konstigt jag höll på svimma förra veckan då.Sf måttet låg självklart lite i överkant. 25 när jag är 23+5 klara veckor. Men men inte förvånadBäsen var full av bus redan innan jag kom in dit, fick ju tom på film, så att det sprattladep och flög på magen redan innan hon började lyssna efter hjärtljuden gjorde ju det inte lätt att få ett bestämt hjärtslagsantal hehe.

Av Angelica - 27 april 2012 13:54

Spark spark.. ja mellan 10,40-12 va det maraton eller något inne i magen. Högt och lågt, kors och

tvärs. :) Varje gång du verkligen börjar på det viset så tänker jag att nu ska jag filma, men då slutar

du eller så blir det inget bra ljus eller inget bra läge så det verkligen syns. I detta fall så dog

dessutom batteriet på mobilen, så upp från golvet, in och hämta filmkameran, ner igen och

hoppas.. men då va det stilla en stund.. men den som väntar på nåt gottt???? :-) Fick iaf några små

rörelser med. Även om man fick ta bort endel ointressanta klipp först.


Förstår verkligen inte hur man i vissa länder inte anser att det är ett liv i magen förrän efter

9månader. Att de kan avsluta det, bara för de inte träffat barnet.. Jag anser då verkligen att det var

liv i min mage förut iaf.. Haon kommunicerar ju tom med en liksom, när man trycker på ett ställe

och får svar tillbaka på samma.


Om en timme är det dags för MVC. Ska bli spännande att se om du visar dig lika vild när vi ska

lyssna på hjärtljuden och dessutom se hur stor plats du tagit i SF mått på mammas mage :)

Storasyrran hade ju alltid i övrekant på magen så kan vara intressant att jämföra :-)



 
 

Ovido - Quiz & Flashcards