Alla inlägg den 1 april 2012

Av Angelica - 1 april 2012 19:42

            Du är på dag 141 av 280. (50,4%).

Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012
Du har 139 dagar kvar till beräknad förlossning.
 
 
Japp, då var alltså halva tiden avklarad. Betyder det att jag har dubbelt att gå upp ? :) Visserligen skulle inte det va hemskt för då är jag ändå kanske ca 1/3 mindre än sist hehe.
Allt mer och mer börjar bäsen göra sig till känna även när jag står, går och gör saker. Förut va det mest om jag la mig ner. Har dessutom blivit många sparkar "under bältet" haha..det känns ju lite skumt. Svarar även på mina tillbaka tryckningar. Dock vägrar busen låta pappa känna. Bara se.
Varje morgon denna vecka har jag vaknat och vänt mig om och om igen i sängen. och tillslut när jag lagt mig rätt så känner man lite kickboxning mot madrassen :) Skönt sätt att vakna. Kännetecken att det är okej där inne och även hörseltecken att det är bra i storasysters rum också när hon ropar maaamma :)
 
 I fredags råkade vi ju då köpa en syskonvagn. Ja, råka. Det var faktiskt inte på listan. Vi skulle köpa skor till Storasyster, vilket vi gjorde - 4par i alla versioner typ :) Men påväg hem tänkte vi bara kika in på barnvagnar för se om vi ens vill ha syskonvagn, kika priser mm. Hamnade då i läget av utförsäljning och kunde inte motstå. Så hemma står nu en vagn som stora syster gärna klättrar i eller själv kör runt. Perfekt att man kan ta handtaget så långt ner :)
 
Lite hur magen är nu :)
Dessutom köpt underbrt sköna gosebyxor i veckan. Piggelingröna till när jag går ner efteråt och nu rosa och blå.. vilket blir perfekt att ha på BB beroende på om det blir en tjej eller kille :-P
       
 

Ovido - Quiz & Flashcards