Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Minnen och Framtiden

Av Angelica - 12 april 2012 14:05

Sitter här och minns tiden tillbaka när Savannah var nyfödd. Va mycket minnen som redan tappats på vägen på något vis, för det hänt så mycket på kort tid.

Men men, minns iaf känslan när man äntligen efter 4 dagar åkte hem från BB. När man gick in i sitt lilla hem med en ny familjemedlem för första gången. Vilken känsla och oj, så länge jag väntat på den stunden :)

Vilken rofylld känsla att lägga vår dotter i sin vagga i tvrummet och starta Bryan Adams liveshow med musik på tvn.. Självklart skulle hon höra det bästa och njuta och känna sig trygg hemma :) Man gick ut i köket ibland och tillbaka snabbt igen, för man inte ville vara ifrån sin skatt för länge :) När man la henne i sin egna säng första gången och så hårt och fint hon sov. Man fick nästan väcka henne för mata henne på natten :)


Nu börjar man drömma sig fram till hur nästa bebis första tid kommer bli. Denna gången kommer vi hem till ett större hem och hemma väntar dessutom storasyster..hur man nu kan vara STORAsyster när man själv bara är liten 2åring :)

men va man längtar, drömmer och är nyfiken om det mesta nu förtiden. Speciellt nu när lill bäsen sparkar allt mer och visar sina åsikter :)


Igår var det MVC besök, som gick bra..hjärtljud på 150.. busen sparkade mot apparaten, vilken BM gillar att se om de gör, för då märker man verkligen att de är medvetna om att nåt händer.
Jag hade lågt blodtryck.. 105/60. sist hade lägsta 110/55 tror jag. vet inte vilket som e värst att ha lägst.. det övre eller undre blodtrycket. ska nog söka lite om det för skojs skull., men skönt det inte är högt iaf.
inget i urinet och fick ta blodprov. gött nog fick jag den sköterska som minns min rädsla och hon e så bra. Kände det jättebra då vi pratade om annat samtidigt, men hon drog ut den lite för snabbt så hade ont i ådern hela kvällen sen..aj.


Har senaste påpekat lite mer att det gör lite ont i kroppen då och då, men inget jättestarkt. Det ändrades dock i natt när jag vaknade av att inte kunna vända på mig för jag hade så ont i ljumskar och ben. Ajaja..På morgonen va det samma. var tveksam till hur jag skulle ta mig ur sängen, lyckas bära med min barnen ner för trappan. men det gick och det har under dagen blivit bättre iaf.pUH nu får inte foglossningar börja krångla också. har ju bestämt att få en bra sista del av graviditeten denna gången jämfört med början och med förra graviditen.. men men..vad bestämmer jag..inte det tydligen hehe.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards