Direktlänk till inlägg 6 april 2012

En kärlek så stor...

Av Angelica - 6 april 2012 13:18

Härliga unge..

Människan är stressad. Man glömmer leva i nuet för allt man måste göra. Jag vet, jag är en av dom.
Nu ibland när jag måste lägga mig ner för få tillbaka andan, som jag tappar lite då och då när

magen växer :) , så ser man världen från ett annat håll. Från barnens håll. Framför mig, på mig,

runt mig och överallt ser jag min 1.5åriga dotter springandes, skrattandes,gapandes, pratandes. Så

mycket fart och liv. Så mycket att skratta åt. så mycket att faktiskt lära ifrån en sådan liten person.


Hon är inte gammal, men hon är ändå en egen individ, med egna känslor, egna tankar och helt

eget sätt. Varje dag ser man att hon uppfattat något nytt att göra eller säga. MAn ser hur hon

verkligen funderar på lösningar och hur otroligt smart hon är. Hon hittar så finurliga lösningar, som

jag faktiskt inte vet om jag själv hade tänkt på :)


Något annat är ju att hon är i den där åldern jag alltid drömde om när jag ville ha barn som yngre.

Hon är i den bästa åldern. Den charmigaste, den roligaste, den underbaraste åldern, å man måste

verkligen uppskatta det mer.
Här om dagen fick jag på henne lite nya kläder och osch va hon ändras. Hon kan se så stor liten ut.

En sådan liten invidid, men ändå en helt egen person som kan se såå stor ut ibland. När skedde

det? Har hon jeans och skjorta så är det en liten person, har hon kjol mm + tofs stående rakt upp

med sitt tjocka hår, så blir hon en annan liten docka :) När hon får på sig sin vårjacka och har sin

napp och snutte med sig snodda från sängen eller bara en go permanentkaluffs efter somnat

direkt efter duschen..detta är min lilla tjej.


Jag tittade på henne här om dagen och fick den där speciella känslan som är en sådan otroligt stor

kärlek inom mig att jag inte vet vart jag sak ta vägen eller vad jag ska göra..Jag får en slags panik

inom mig ..en panikgokänsla av lycka för jag har denna underbara dotter..Jag har skapat henne..vi

har skapat henne..från inget till den hon är idag. Utseende och sätt.
Jag tittade på henne och ville änna kidnappad henne...hehe..men behöver inte..för hon e min.

Hon ser precis ut som den där lilla tjejen jag drömde om som liten skulle bli min,..en kärlek så

stark..en kärlek man inte kan få på nåt annat vis än till sitt barn..


..och om några månader har jag ännu en liten parvel att lägga kärlek på..självklart undrar man

ibland hur ska det vara möjligt? hur kan man älska någon mer? finns det kärlek nog? ingen kan ju

bli som Savannah är? Nej, det är ju sant..för hon är unik..precis som min andra lille pojke eller lilla

flicka kommer vara..vad jag längtar :) samtidigt som jag absolut inte vill stressa ett ögonblick från

min nuvarande tid...

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards