Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Always & Forever

Av Angelica - 6 april 2012 13:01

Igår satt vi och såg sista avsnittet någonsin av serien One Tree Hill. Ja visst det är bara en serie,

men det kan ändå vara ledsamt. Har man följt det i 9år, varje vecka och engagerat sig i

karaktärerna och även funnit likheter med sina egna känslor och liv, så är det faktiskt inte konstigt

om det nästan fälls en tår när de säger farväl. SJälvklart beror det lite på vad det är för slags serie,

hur länge och intensiv den är. Man gör ju inte så till allt man ser.
Men denna serie va speciell. Man connectade med den. Man levde med i känslorna och

likheterna i ens egna ibland. Tom jag och maken fick ett speciellt band ihop över denna serie.

Även om det först va många suck och "va löjlig du är som är så fast i serien", men för 2år sedan,

när jag satt hemma gravid och dålig så la jag in stöten..hehe. jag tog fram bland de mest

spännande intensiva känslomässiga avsnitten, startade det framför maken och han nappade på

betet..hehe. Vi såg det avsnittet och kanske några sammanhängande med det, mitt i säsong 4, sen

hoppade vi tillbaka till säsong 1 och såg nog fram till säsong 6 på 2-3veckor. Han va lika fast som jag

och kände samhörigheten med karaktärerna. Vi kunde titta på varann i smyg för vi visste när vi båda skulle känna nåt för en viss scen, spänning,drama,kärlek, känslor för vårt egna liv mm..

 Nu 2år senare ha vi sett alla 9säsonger och fick igår

säga farväl. Visst kanske inte det mest känslosamma avslut man kunde få av serien, men minnena

av alla första säsonger fanns ju kvar. Det var ju därifrån vi har vårt..ALWAYS & FOREVER.. som var

med i temat på vårt bröllop, i vårt hem, i vår förlovningsannons,vigselannons och mycket mer..
Alltså ännu ett långspelat program lämnar tvrutorna, vilket är många serier i år som gör. Känns

dock inte lika lovande att det kommer nya man kan fastna för på samma sätt som dom som

skapades på 90 och början av 2000talet. Well well..Har ju boxarna så det är bara att börja på säsong 1 igen.. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards